کد خبر : ۶۱,۷۴۰
۱۹ تیر ۱۴۰۲ ۱۸:۲۰
خلیج فارس برای ترددهای دریایی نامساعد می‌شود
رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از ظهر چهارشنبه تا پنجشنبه هفته جاری خلیج فارس برای ترددهای دریایی نامساعد می‌شود.
 حجت خسروی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش بینی شده در این مدت سرعت وزش بادهای شمال غربی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به ۱۲۰ تا ۲۵۰ سانتیمتر افزایش پیدا کند.
 
وی افزود: منطقه اثر وضعیت هشدار دریایی سطح نارنجی سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی استان بوشهر پیش بینی شده است.
 
رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در این زمینه نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران و همچنین خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داده می‌شود.
 
خسروی گفت: توصیه می‎‌شود دریانوردان از ترددهای دریایی خودداری و جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی تمهیدات لازم پیش بینی کنند.
 
وی بیان کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، طی امروز و فردا انتظار افزایش رطوبت و شرجی و در مناطق ساحلی احتمال مه رقیق صبحگاهی وجود دارد.
 
کد خبر 5832938

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید