کد خبر : ۶۰,۳۸۸
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۳۲
مردم شهرستان پیشوا همزمان با سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۴۲، با برپایی راهپیمایی با شکوه، تاریخ را تکرار کرده و صحنه‌های باشکوهی از پیوند نسل‌ها با ارزش‌های انقلاب اسلامی را به تصویر کشیدند.
مردم شهرستان پیشوا که در ۱۵ خرداد سال ۴۲ کفن پوش، در ره دفاع از حریم ولایت فقیه و مرجعیت شیعه، کفن پوش جان خود را در راه دفاع از ولایت فقیه تقدیم اسلامی کردند، روز دوشنبه در حالی که سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور را در کنار خود می‌دیدند، با مشت های گره کرده فریادهای ضد استکباری سر دادند و عزت و اقتدار خود را در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی به رخ جهان کشیدند.
 
مردم پیشوا ابتدا با اجتماع در میدان امام خمینی (ره)، به سمت صحن مطهر امامزاده جعفر (ع)، مکان مقدسی که ۶۰سال پیش کفن پوشان حرکت انقلابی خود را از ان آغاز کردند بودند شروع و بار دیگر یاد کفن‎پوشان قیام ۱۵ خرداد را زنده کردند.
 
مردم پیشوا بار دیگر صندوقچه‌های قدیمی خود را باز وکفن ها را بر تن کردند تا بار دیگر اعلام کنند در را دفاع از حریم ولایت فقیه آماده‌اند هر لحظه جان خود را تقدیم راه حق و حقیت کنند.
 
حضور قشرهای مختلف مردم از مرد و زن ، پیرو و جوان ، کودک و خردسال پیشوایی با حضور حماسی خود در راهپیمایی ۱۵ خرداد، این پیام را به دشمنان ایران اسلامی مخابره کردند که از میراثی که به قیمت خون پدرانشان به دست آمده، با جان محافظت می کنند و لحظه ای از آرمان های انقلاب اسلامی دور نمی شوند.
 
در طول مسیر راهپیمایان با سر دادن شعار هیهات من الذله ، و حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست ، آمادگی خود را برای تقدیم جان در راه اسلام اعلام کردند .
 
بسیاری از برادران و خواهران افغانستانی مقیم شهرستان پیشوا نیز در کنار برادران ایرانی در راهپیمایی با شکوه ۱۵ خرداد شرکت کردند تا اعلام کنند انقلاب اسلامی مردم ایران که ریشه در فرهنگ ۱۵ خرداد دارد، موجب بیداری مسلمانان و آزادیخواهان جهان برای مقابله با ظلم و ستم استبداد و استکبار شده است.
 
در ۱۵ خرداد سال ۴۲ ، مردم شهرستان پیشوا در حالی که در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) برادر بلافصل امام رضا(ع) مشغول برگزاری آئین عزاداری سومین روز از شهادت سیدو سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بودند ، از دستگیری امام خمینی (ره) توسط عوامل ستم شاهی مطلع شدند. بسیاری از مردم پیشوا با شنیدن خبر دستگیری امام ، کفن بر تن کرده و پای پیاده به سمت تهران حرکت کردند تا از مرجعیت شیعه دفاع کنند ، حرکتی که با حرکت مردم ورامین در منطقه پل باقرآباد تلاقی پیدا کرد و با گلوله باران نیروهای ستم شاهی روی پل باقرآباد متوقف گردید.
 
در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین، سید مرتضی طباطبایی رفیعی ، جعفر عرب مقصودی ، مسیب مهابادی ، ابوالقاسم اردستانی ، حسن خانی ، امیرهوشنگ معصومشاهی و عزت الله رجبی در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ به شهادت رسیدند.
 
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید