کد خبر : ۵۸,۳۰۵
۱۰ فروردین ۱۴۰۲ ۰۹:۵۶
وزش باد و کاهش میدان دید در استان بوشهر/ دریا طوفانی می‌شود
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی مبنی بر وزش باد و کاهش میدان دید در استان بوشهر گفت: خلیج فارس کاملاً طوفانی می‌شود.
فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خارگ نیوز اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، با تداوم ناپایداری‌های جوی، برای امروز و فردا وزش باد نسبتاً شدید به ویژه در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی خلیج فارس مورد انتظار است.
 
وی اضافه کرد: با ورود سامانه جدید جوی، روز جمعه تا بعد از ظهر، احتمال بارش خفیف باران در نواحی شمالی و مرتفع استان وجود دارد.
 
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از جمعه شب تا دوشنبه هفته بعد وزش باد شدید شمال غربی پیش‌بینی می‌شود و طی این مدت خلیج فارس کاملاً طوفانی خواهد بود و دمای هوا نیز از روز شنبه کاهش محسوس خواهد داشت.
 
وی افزود: از جمعه شاهد وزش باد شدید شمال غربی گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ و گاهی بیش از ۳۰۰ سانتیمتر، گاهی گرد و خاک و احتمال کاهش دید افقی خواهیم بود.
 
شکوهی‌پور ادامه داد: اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خسارت به تأسیسات و سازه‌های دریایی و ساحلی و سازه‌های سبک و پیش‌ساخته در مناطق ساحلی، خطر غرق‌شدن شناورها سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران احتمال شکستن درختان در مناطق ساحلی پیش‌بینی می‌شود.
 
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: توصیه می‌شود ضمن لغو ترددهای دریایی و صیادی شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی و ساحلی اعمال شود.
 
وی افزود: اجتناب از برپایی کمپ، اجتناب از برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و کلیه برنامه‌های فضای باز در مناطق ساحلی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی در دستور کار باشد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید