کد خبر : ۴۸,۸۸۷
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۰۸
خارگ نیوز: کلید شکوفایی اقتصادی، توجه به شرکت‌های دانش بنیان است چون این شرکت‌ها می‌توانند بر پایه نوآوری و تولید ثروت، به روزترین و با کیفیت ترین محصولات را ارائه دهند.
به گزارش خارگ نیوز، رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۱ را به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین برگزیدند. شعاری که لازمه تحقق آن همراهی نخبگان جامعه و توجه ویژه به نیازهای شرکت‌های دانش بنیان است تا خراسان شمالی نیز هم قدم با سایر استان‌های کشور بتواند در ریل توسعه و پیشرفت حرکت کند.
 
یکی از نکات بسیار مهم در سخنان نوروزی امسال رهبر معظم انقلاب این بود که فرمودند: علت اینکه برای امسال نیز عنوان و شعار اقتصادی انتخاب شد، اهمیت محوری مسئله اقتصاد و همچنین چالش‌های اقتصادی در دهه ۹۰ است که رهایی از این چالش‌ها نیازمند تدبیر، عمل و حرکت صحیح است.
 
با توجه به اهمیت جمله فوق، تحقق شعار سال منوط به هدف‌گذاری و برنامه ریزی منسجم است لذا بومی، تجاری و برند سازی و حرکت در مسیر اشتغال پایدار، تدوین سند اقتصاد دانش بنیان و احصای نیازهای شرکت‌های دانش بنیان استان در قالب هدف‌گذاری اساسی می‌تواند بستر تحقق شعار سال را فراهم کند.
 
حمایت از بخش تولید با تکیه بر اشتغال، بدون شک یکی از شاهراه‌های اصلی توسعه استان تلقی می‌شود؛ بنابراین برای تحقق این مسیر، باید مزیت‌های اصلی و بالقوه استان و هر شهرستان شناسایی شود و نباید از اهمیت این ظرفیت‌ها غفلت کرد زیرا بهره گیری از ظرفیت صنایع، معادن و سرمایه گذاری بخش خصوصی، انتقال آب‌های مرزی و توجه ویژه به حوزه‌های گردشگری، دامپروری و پرورش اسب اصیل ترکمن موجب می‌شود تا در مسیر اشتغالزایی قدم برداریم.
 
این را هم باید بدانیم که تحقق هدف گذاری‌های استان، یاری مدیران دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد زیرا هر یک از مدیران با ایفای درست نقش‌های خود می‌توانند این مسیر پر پیچ و خم را تسهیل کنند.
 
در گام بعدی با اهمیت به شرکت‌های دانش بنیان مسیر رشد و تعالی استان سریع‌تر انجام خواهد شد و نقطه عطف این توسعه سفر سال گذشته سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهوری به استان بود که در این سفر ارزشمند یک روزه، ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان استان اختصاص یافت.
 
اما نکته حائز اهمیت این است که دغدغه شرکت‌های دانش نباید مسائل مالی باشد بلکه تمرکز اصلی این شرکت‌ها باید بر اساس محورهای مورد نیاز کشور باشد. به نظر می‌رسد کلید شکوفایی اقتصادی، توجه به شرکت‌های دانش بنیان است چون این شرکت‌ها می‌توانند بر پایه نوآوری و تولید ثروت به روزترین و با کیفیت ترین محصولات را ارائه دهند و این به معنای شکوفایی و رسیدن به تعالی در حوزه اقتصاد است.
 
بنابراین باید در قالب یک برنامه سنجیده و راهکارهای علمی و عملی، شرایط بهبود شرکت‌های دانش بنیان را در استان فراهم کنیم و این موضوع می‌تواند نقشه راهی برای ادامه مسیر خراسان شمالی در راه توسعه و پیشرفت باشد. زیرا بنا بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب، توسعه شرکت‌های دانش بنیان برترین راه استقلال و خودکفایی کشور است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید