کد خبر : ۴۶,۹۱۰
۷ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۵۲
روایتی از روزگار اجاره نشین‌های خارگی
خارگ نیوز: مستاجران خارگ روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند زیرا قیمت اجاره بها افزایش یافته و این مسئله باعث شده مستاجران به سختی منزلی را برای سکونت پیدا کنند.
به گزارش خارگ نیوز، تابستان معمولاً فصل اسباب کشی‌ها است؛ مستأجران یا باید با صاحب خانه خود کنار بیایند و یا اسباب خود را جمع کرده و به فکر خانه‌ای دیگر باشند.
 
قبل تر ها اصطلاح «اجاره نشین، خوش نشین» بسیار رایج بود اما با گرانی‌های اجاره بهاها دیگر خبری از خوشی نیست و هر چه مستأجر با آن رو به روست، درد و ناراحتی است.
 
گرانی منازل این روزها نقل محافل شده و همه از افزایش سرسام‌آور اجاره‌ها گلایه می‌کنند؛ اما نباید فراموش کنیم بخش عمده‌ای از این گرانی به دلیل خواسته‌های خارج از عرف خود صاحب املاک است.
 
برای شنیدن حرف‌های مردم به بنگاه‌های معاملاتی املاک سری می‌زنیم. زوجی که حدود ۴ سال است از ازدواج آن‌ها می‌گذرد را می‌بینیم و سر صحبت با آن‌ها باز می‌شود.
 
این زوج می‌گویند: به دنبال تغییر قطعی منزل نیستیم اما به دنبال خانه می‌گردیم که اگر به نسبت مورد فعلی که در آن ساکن هستیم، بهتر بود، نقل مکان کنیم.
 
مرد خانه اظهار کرد: سال گذشته ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره می‌دادیم اما امسال صاحب خانه گفته است ۲ و نیم میلیون می‌خواهد؛ سر رسید قرارداد برج ۶ است و اگر تا آن موقع منزل بهتری پیدا نکنم به ناچار در همین منزل ادامه زندگی خواهم داد.
 
وی افزود: تاکنون منزل مناسب‌تری پیدا نکرده‌ام و بعید است با شرایط فعلی خانه دیگری پیدا شود.

 

هرچند دولت وظیفه دارد علاوه بر افزایش نظارت‌ها، ساخت مسکن را با جدیت بیشتری دنبال کند تا تورم مسکن کاهش یابد اما نباید مردم خودشان یکدیگر را فراموش کنند؛ یقیناً مشکلات با همراهی یکدیگر حل خواهد شد اما اگر مردم پشت هم نایستند، قطعاً توفیقی حاصل نمی‌شود.

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید