کد خبر : ۴۰,۷۴۲
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۴۹
اقدامات لازم برای تدوین طرح پدافند غیر عامل جزیره خارگ انجام شد
خارگ نیوز: در نشست مدیر بهداشت،ایمنی و محیط زیست،پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران با بخشدار ویژه خارگ اقدامات لازم برای تدوین طرح پدافند غیر عامل جزیره خارگ انجام شد
به گزارش خارگ نیوز، عباس رزمی مدیر بهداشت،ایمنی و محیط زیست،پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران در نشست با بخشدار ویژه خارگ اظهار داشت: افزایش سطح بازدارندگی را رکن اصلی پدافند غیرعامل و مهمترین دارایی ها را نیروی انسانی متخصص، متعهد، دانش فنی، تجهیزات الکترونیکی، تأسیسات فیزیکی و زیرساخت ها می دانیم
 
در ادامه این نشست عباس رزمی افزود: خارگ از اهمیت بسیار بالایی در حوزه پدافند غیرعامل برخورد دار است که در این زمینه باید در حوزه های مختلف توانمند سازی صورت بپذیرد.
 
رزمی بیان داشت: یکی از ارکان اصلی توسعه سیستم های اقتصادی در هر کشوری انرژی می باشد.
امروزه به دلیل سطح بالای اثرگذاری آن بر فعالیت های چرخه اقتصاد، به عنوان گلوگاهی برای تضعیف پایه های اقتصادی کشورها در نظر گرفته می شود.
بنابراین، پدافند غیرعامل با هدف حفظ پایداری، نقش پر رنگی در مقابله و کاهش آسیب پذیری در برابر چنین اقداماتی خواهد داشت.
 
عباس رزمی خاطر نشان ساخت: مسائل حوزه محیط زیستی بدون شک جزو اصلی ترین دغدغه های ما محسوب می‌شود و همه شرکت های نفتی مستقر در خارگ باید از محیط زیست و بافت غنی این جزیره حفاظت نمایند.
 
مدیر بهداشت،ایمنی ومحیط زیست ،پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: اقدامات لازم در خصوص توسعه زیر ساخت شرکت های نفتی به منظور کاهش آلودگی های زیست محیطی در دستور کار قرار دارد.
 
 
 
محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه جزیره خارگ در ادامه این نشست بیان داشت: جزیره خارگ با عنایت به شرایط خاص و راهبردی این جزیره نیازمند تسریع در تدوین طرح پدافند غیر عامل جزیره خارگ هستیم که از سوی مقامات ارشد استانی و کشور اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.
 
وی افزود: حضور مردم خارگ ضامن امنیت جزیره است، در حوزه پدافند غیر عامل نقش مردم، مهم و موثر بوده که در حوزه شهری توامندسازی و آموزش در اولویت قرار خواهد گرفت.
 
بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: از ایمنی و آتش نشانی های شرکت های نفتی مستقر در جزیره خارگ در بحران های اخیر کمال تشکر را داریم و همچنین درخواست برگزار مانورهای با حضور دستگاههای مختلف در این جزیره جهت هماهنگی و هم افزایی در مواقع بحران را داریم .

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید