کد خبر : ۳۷,۳۵۵
۶ آذر ۱۴۰۰ ۱۸:۳۵
خارگ نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هم‌اکنون هیچ شهرستانی در این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد و رنگ آبی گسترش یافته است.
به گزارش خارگ نیوز، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از رخت بر بستن وضعیت قرمز کرونایی از نقشه کرونایی استان خبر داد.
 
او گفت : براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت از امروز شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، سنقرو کلیایی، پاوه، اسلام‌آباد غرب، گیلانغرب، جوانرود، سرپل‌ذهاب، روانسر و صحنه زرد هستند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: شهرستان‌های قصرشیرین، کنگاور، ثلاث باباجانی و دالاهو در وضعیت آبی کرونایی هستند.
 
او واکسن نزده‌ها را همچنان تهدیدی جدی برای سلامت جامعه دانست و افزود: سویه جدید ویروس کرونا در جنوب آفریقا بی. یک. یک ۵۲۹ (B.۱.۱.۵۲۹) با سرعت فراگیری بسیار بالاتر از سویه‌های قبلی در حال انتشار به سایر کشور‌ها است.
 
مرادی آمادگی برای مقابله با سویه جدید را از الزامات دانست و با هشدار به واکسن‌نزده‌ها، ادامه داد: بسیاری از افرادی که واکسن زدن خود را تا شروع موج جدید به تعویق بیاندازند احتمالا در شرایطی واکسن خواهند زد که مبتلا هستند، ولی اطلاع ندارند. در این شرایط، واکسن نه تنها کمکی نمی‌کند، بلکه باعث تشدید بیماری خواهد شد .

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید