کد خبر : ۳۴,۴۸۹
۲۶ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۱۲
متهمی که ۴ پرنده شکاری را زنده‌گیری کرده است، دادگاهی شد
خارگ نیوز: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیلم گفت: دادگاه در حال رسیدگی به جرم فردی است که ۴ پرنده شکاری را زنده‌گیری کرده است.
به گزارش خارگ نیوز،  عبدالرسول خالق پناه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیلم بیان کرد: جلسه دادگاه برای رسیدگی به جرم فردی که چهار بُهله پرنده از گونه در خطر انقراض شاهینیان را زنده‌گیری بود، در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهر دیلم با حضور متهم برگزار شد.
 
خالق پناه افزود: این فرد متخلف، ۷ آذر سال ۱۳۹۹ با یک دستگاه خودروی سواری رانا قصد حمل ونقل و قاچاق ۲ بهله بالابان، یک بهله بحری و یک بهله شاهین را از ایست و بازرسی شهید موسوی دیلم به سمت استان خوزستان را داشت که دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی تحویل داده شد.
 
او ادامه داد: این متهم پس دستگیری با قرار وثیقه موقت آزاد شده بود و حالا پس از  برگزاری جلسه دادگاه، باید منتظر حکم باشد.
 
 هر ساله با شروع فصل مهاجرت پرندگان شکاری به کشور و استان بوشهر، افرادی سودجو دست به زنده‌گیری و قاچاق پرندگان شکاری به کشور‌های حوزه خلیج فارس می‌زنند و از این راه ضربه‌های جبران ناپذیری به حیات وحش کشور وارد می‌کنند.
 
پرندگان شکاری از نظر اکولوژیک در طبیعت بسیار مهم بوده و در رأس هرم غذایی قرار دارند.
 
تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون شکار و صید عنوان می‌کند: هرکس مبادرت به زنده‌گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری از فبیل شاهین، بالابان و دلیجه نمایند علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده (از ۹۱ روز تا ۳ سال) به جزای نقدی از سیصد میلیون ریال تا دومیلیارد ریال نیز محکوم خواهد شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید