کد خبر : ۲۷,۸۶۴
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۵۰
زلزله ۱۵.۵ میلیارد تومان به بخش‌های عمومی گناوه خسارت وارد کرد
خارگ نیوز: فرماندار گناوه گفت: زلزله ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین ماه امسال براساس برآوردهای صورت گرفته تاکنون ۱۵.۵ میلیارد تومان به بخش‌های عمومی این شهرستان خسارت وارد کرده‌است.
به گزارش خارگ نیوز، غلامرضا مهرجو روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: خسارت‌های وارد شده در حوزه‌های برق ۳.۵ میلیاردتومان، آب ۲ میلیاردتومان، کشاورزی (دام و طیور) سه میلیاردتومان و اماکن مذهبی، مصلای جمعه و مساجد هفت میلیاردتومان برآورد شده‌است.
 
وی اظهارکرد: در این زلزله به پنج مسجد در روستاهای بخش مرکزی، اثر تاریخی حسینیه خان بندرریگ و مصلای جمعه شهر گناوه خسارت وارد شد.
 
فرماندار گناوه گفت: همچنین ۴۰۰ واحد مسکونی در جریان وقوع زلزله خسارت دیدند که  از این مجموع ۲۱۵ واحد در روستاها  بوده‌است.
 
وی افزود: خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی در سطح روستاها و شهر بیشتر شامل تخریب دیوار و ترک خوردگی منازل است که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.
 
فرماندار گناوه یادآورشد: بیشتر  واحدهای مسکونی آسیب دیده در روستاها جزو بافت‌های فرسوده است و از استحکام لازم برخوردار نبودند که برای مقاوم سازی و احداث جدید در عملیات آواربرداری با رضایت ساکنان تخریب می‌شوند.
 
مهرجو گفت: خسارت‌های زلزله شهرستان گناوه پس از بازدید و ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان برآورد و ثبت و در گزارشی به استانداری بوشهر ارایه شده‌است.
 
فرماندارگناوه بیان کرد: آواربرداری از واحدهای مسکونی آسیب دیده در دست انجام است که پس از پایان یافتن، مرحله ساخت و ساز و تعمیرات شروع خواهد شد.
 
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد. 
 
هم اینک خدمات زیرساختی از جمله، برق، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده برقرار است.
 
شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر در شمال استان بوشهر و پسکرانه خلیج فارس واقع است.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید