کد خبر : ۲۵,۳۳۶
۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ۲۰:۱۳
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خارگ گفت: سهم بودجه‌های استانی در زیرساخت‌های فرهنگی خارگ در حد صفر بوده و در این زمینه تنها نفت خدماتی را ارائه کرده است.
سید محمد اسدی‌زاده شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری خارگ اظهار کرد: تمام تلاش‌های یک جامعه باید در راستای پیشرفت فرهنگی باشد که چرا در این صورت شاهد پیشرفت در تمامی زمینه‌ها خواهیم بود و لذا با توجه به شرایط خاصی که جزیره خارگ دارد نیاز است تا دسترسی مردم به زیرساخت‌های فرهنگی افزایش یابد و این در حالی است که تنها شرکت نفت در این زمینه خدماتی را فراهم کرده است و سهم بودجه‌های استانی در این زمینه صفر بوده است.
 
وی بیان کرد: با وجود همه کمبودها ما شاهد آن بوده‌ایم که کتابخانه عمومی خارگ در سطح استان و کشور مقام‌های نخست را کسب کرده‌اند و با توجه به این امر باید در راستای افزایش سرانه فضاهای فرهنگی جزیره خارگ و البته اختصاص زمین کافی برای توسعه کتابخانه‌ها تلاش شود.
 
فارسیمدان معاون آموزش و پرورش خارگ نیز اظهار کرد: در سال‌های گذشته یک سری امکانات برای همکاران ما فراهم بوده که متاسفانه در حال حاضر این امکانات محدود شده است و این در حالی است که در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر کیفی سطح آموزشی در خارگ بوده‌ایم و کسب رتبه‌های برتر آموزشی و همچنین رتبه نخست مناطق جنوب کشور در سال جاری، گویای این امر است.
 
وی افزود: ما خواستار این هستیم که خدماتی همچون پرواز و خدمات رفاهی مثل استفاده از پلاژ شرکت نفت برای فرهنگیان دوباره فراهم شود و دبیران ما گاهاً برای حل مشکلات خود و ماموریت که به خارج از جزیره مراجعه می‌کنند، به دلیل شرایط نامساعد جوی پشت آب نماند و تردد آن‌ها برای حضور به موقع در کلاس‌های درس تسهیل یابد.
 
بخشدار ویژه خارگ نیز تصریح کرد: میراث فرهنگی، پزشکی قانونی، هلال احمر، بنیاد شهید و سازمان تبلیغات اداراتی هستند که نمایندگی آن‌ها در خارگ وجود دارد و ما خواستار آن هستیم تا شرایط تبدیل شدن آن‌ها به اداره فراهم شود تا از تردد مردم به شهرهای همجوار برای پیگیری موضوعات مربوطه کاسته شود.
 
علی قاسمی تصریح کرد: ثبت احوال و چند اداره دیگر در خارگ مکانی برای استقرار ندارد و تنها ساختمان بهزیستی هست که می‌توان چند اداره را در آن تجمیع کرد و از اداره آبفا نیز خواستاریم تا در جزیره استقرار کامل پیدا کند و از روسای ادارات نیز خواستاریم تا در صورت خروج خود از جزیره ما را مطلع کنند تا پاسخگوی مردم باشیم و یا جانشینی برای مراجعه ارباب رجوع برای خود تعیین کنند تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید