کد خبر : ۲۵,۲۶۳
۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ۱۷:۰۱
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: روند اجرایی برای مقابله با تهدیدات زیست محیطی بسیار کند و لاکپشت وار صورت می‌گیرد.
سید اصغر مطهری صبح امروز در نشستی با حضور مسئولان خارگ اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز در بازدید از عسلویه، با دیدن فلرهای گازی، بر رفع مشکلات زیست محیطی تاکید کردند و ما نیز از شرکت‌های نفتی خواستاریم تا این موضوع را کنترل و رفع کنند.
 
وی افزود: واحدهای ایمنی شرکت‌ها به حمدالله فعال شده‌اند اما هنوز روند اجرایی بسیار کند است و این آثار بحرانی و نامطلوب را از لحاظ زیست محیطی در کشور به بار آورده و اگر می‌خواهیم شاهد پیشبرد لاک‌پشتی آن نباشیم، باید همت کرده و در این زمینه تلاش کنیم.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: در حوزه آب‌های زیرزمینی فلات قاره باید نظارت و کنترل بیشتری انجام دهد تا در آینده این معضل برطرف شود و با توجه به اینکه شرکت‌های بزرگ نفتی و غیرنفتی در این جزیره مستقر هستند که می‌توانند در بحث حفاظت از محیط زیست تلاش کنند اما تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته و لذا باید به نحوی در این زمینه مدیریت شوند و اگر این انجام شود، بسیاری از هزینه کردهایی که هر شکل به طور مستقل و ناهماهنگ انجام می‌دهد، به سمت و سوی سلامتی و بهداشت مردم و کارکنان سوق داده می‌شود و قطعاً اثر گذار خواهد بود و روند معقولی را در پی خواهد داشت.
 
وی خاطر نشان کرد: برخی از معضلات تخصصی خود واحدها محسوب می‌شود مثل نشت نفت، پسماندهای صنعتی و نفتی، بارگیری‌ها و حفاری‌ها و ما گفته‌ایم که چه راهکارهایی برای رفع این موارد وجود دارد و حتماً باید این موارد رفع شوند و با توجه به خواسته‌های ما استاندارد سازی شوند.
 
مطهری تاکید کرد: بهداشت و محیط زیست باید مسئولیت اجتماعي را به عهده بگیرد. فاضلاب‌های انسانی و شهرک‌های مسکونی و ضایعات مصالح ساختمانی و غیره هم مشکلاتی را ایجاد کرده است که باید برای رفع آن‌ها اقدام شود و برای پسماندهای خانگی و بیمارستانی نیز باید زباله سوز نوین ایجاد شود و در این خصوص حتماً باید با محیط زیست هماهنگی شود تا هزینه‌ای گزاف برای خرید دستگاه‌های غیراستاندارد و بدون کارآیی لازم خرج نشود.
 
وی اضافه کرد: در خصوص زباله‌های غیر بازیافت با شهرداری بوشهر صحبت کردیم و اگر برای انتقال آن نیز مشکلی وجود دارد بصورت مکتوب گزارش دهید تا برای رفع آن اقدام شود و تمام درمانگاه‌ها و مراکز درمانی موظف خواهند بود زباله‌های عفونی خود را برای امحاء به بیمارستان صنعت نفت تحویل دهند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: دستگاه‌های پایش آلایندگی‌های محیطی باید بصورت آنلاین به ما متصل شوند و در مناطق مسکونی و شهری نیز در سه نقطه که مورد نظر ما خواهد بود نصب شود و در حوزه دریایی نیز این کار باید صورت گیرد.
 
وی اشاره داشت: از گل حفاری می‌توان استفاده‌های درآمدزایی نیز کرد و پون جزء پسماندهای ویژه محسوب می‌شود، باید در ظروف در بسته نگهداری شود و به مراکز مخصوص که در اراک، اهواز و سایر شهرها وجود دارد انتقال داده شود و خواهش من این است که پسماند کشتی‌های دریایی وارد خارگ نشود و مستقیماً به بیرون انتقال داده شود چرا که باید در آینده و با رفع تحریمات، حجم بالایی از زباله‌ها را متصور شد.
 
مطهری خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت جزیره خارگ در بین کشورهای دیگر، خارگ آبروی نظام محسوب می‌شود و مشکلات آن را باید جدی گرفت و با همکاری همدیگر در جهت رفع آن بکوشیم و اقدامات زیست محیطی تنها در حوزه شرکتی صورت نگیرد و حوزه شهری نیز مورد توجه و اهمیت قرار بگیرد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید