کد خبر : ۱۶,۰۶۳
۱۱ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۳۴
محموله قاچاق پرندگان شکاری در معرض انقراض کشف شد
خارگ نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: محموله قاچاق پرندگان شکاری در معرض انقراض در شهرستان دیلم کشف شد.
به گزارش خارگ نیوز، فرهاد قلی‌نژاد صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، محموله قاچاق پرندگان شکاری در معرض انقراض شامل گونه‌های بالابان، شاهین و بحری در شهرستان دیلم کشف شد.
 
وی با تقدیر از فرماندهی انتظامی دیلم و یگان حفاظت محیط زیست بیان کرد: با شک مأموران ایستگاه بازرسی شهید موسوی شهرستان دیلم به یک خودرو سواری، نسبت به متوقف‌کردن و بازرسی آن اقدام شد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در بازرسی از خودرو توقیف شده دو بهله پرنده شکاری در قسمت جلوی خودرو و دو بهله دیگر در صندوق عقب به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.
 
وی از انتقال این پرندگان به نقاهتگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبر داد و افزود: امیدواریم با تداوم همکاری همه دستگاه‌ها از جمله نیرویی انتظامی و دستگاه قضائی شاهد حفظ این گونه‌های پرندگان باشیم.
 
قلی‌نژاد تصریح کرد: کسانی که به شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری از قبیل شاهین، بالابان و دلیجه علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر (از ۹۱ روز تا ۳ سال) به جزای نقدی از ۳۰۰ میلیون ریال تا دو میلیارد ریال نیز محکوم خواهند شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید