کد خبر : ۱۲,۳۶۲
۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۶:۲۲
سپاس
خارگ نیوز: رئیس امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از موج به داخل حوضچه مروارید، تصمیم بر آن شد که مطالعه مجددی انجام شود و به جای موج شکن شناور، موج شکن سنگی ایجاد شود که این کار هم بحث مطالعاتی آن در حال انجام است و بعد از فاز مطالعاتی فازهای بعدی انجام و در صورتی‌که مشکلی در فاز مطالعاتی ایجاد نشود، عملیاتی می شود.
به گزارش خارگ نیوز، امیر حسین مخصوصی رئیس امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر ۲ شناور بنام‌های سورو بندر و آروس مهیار بین بوشهر و خارگ تردد دارند که هر کدام از این شناورها روزانه یک بار این مسیر را طی می‌کنند.

وی در خصوص تردد شناورها گفت: شناور آروس مهیار ساعت ۷ صبح از خارگ حرکت می کند و ساعت ۱۳ ظهر از بوشهر به خارگ بر می گردد و همچنین شناور سورو بندر صبح از بوشهر حرکت می کند و بعد از ظهر از خارگ به بوشهر بر می گردد.

رئیس امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر حوضچه مروارید خارگ موج شکن دارد افزود: حوضچه با موج شکن ایجاد شده است اما متأثر از یک‌سری بادهایی که وجود دارد، قرار است این موج شکن اصلاح و قسمتی به این موج شکن اضافه و طول آن نیز بیشتر شود.

مخصوصی بیان کرد: در گذشته یک شرکت، مطالعاتی انجام داده و موج شکن شناوری را برای این موضوع طراحی کرده است، اما هزینه نگهداری شناور موج شکن بالا و عمر آن کوتاه بود. بنابراین تأثیر کافی را ایجاد نمی‌کرد.

رئیس امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از موج به داخل حوضچه مروارید، تصمیم بر آن شد که مطالعه مجددی انجام شود و به جای موج شکن شناور، موج شکن سنگی ایجاد شود که این کار هم بحث مطالعاتی آن در حال انجام است و بعد از فاز مطالعاتی فازهای بعدی انجام و در صورتی‌که مشکلی در فاز مطالعاتی ایجاد نشود، عملیاتی می شود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید