کد خبر : ۹,۵۱۷
۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۴:۵۲
برداشت گاز از سومین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی آغاز شد
خارگ نیوز: مجری فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: پس از پایدارسازی فرایند تولید، ارسال گاز با حجم ۴۰۰ میلیون فوت مکعب به پالایشگاه خشکی این فاز آغاز شد.
به گزارش خارگ نیوز،  پیام معتمد مجری فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به آغاز عملیات برداشت گاز از سکوی ۱۳C بیان کرد: با توجه به باز کردن چاه‌های این سکو و روشن شدن مشعل، پس از پایدارسازی فرایند تولید، عصر جمعه (۳۱ مرداد) ارسال گاز با حجم ۴۰۰ میلیون فوت مکعب به پالایشگاه خشکی این طرح آغاز شد.
 
او افزود: با توجه به اینکه سکوی اقماری ۱۳C از طریق یک خط لوله ۱۸ اینچ به سکوی اصلی ۱۳A متصل است، گاز این سکوی اقماری به تاسیسات سکوی ۱۳A انتقال می‌یابد و پس از انجام اقدامات عملیاتی در این سکو، از طریق یک رشته خط لوله ۳۲ اینچ به طول ۱۰۰ کیلومتر به پالایشگاه فاز ۱۳ در کنگان ارسال می‌شود.
 
مجری فاز ۱۳ پارس جنوبی با بیان اینکه سکوی اقماری ۱۳C پارس جنوبی به همراه تمام متعلقات خود حدود هفت هزار تن وزن دارد، عنوان کرد: تجهیزات مختلف این سازه عظیم از سوی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) به عنوان پیمانکار بخش فراساحل فاز ۱۳ پارس جنوبی در یارد بوشهر این شرکت ساخته شده و مراحل نصب و راه اندازی این سکو با تلاش مجموعه‌های تخصصی صدرا کامل شده است.
 
معتمد، ظرفیت کنونی برداشت گاز غنی از سکو‌های دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی را ۴۳ میلیون متر مکعب در روز بیان کرد و ادامه داد: از این مقدار، ۲۸.۵ میلیون مترمکعب مربوط به دو سکوی موقعیت B و D از مرحله نخست این طرح است که اسفند سال ۹۷ به بهره‌برداری رسیدند و ۱۴.۲ میلیون متر مکعب تولید سکوی بلوک C از مرحله دوم است که اکنون به ظرفیت پیشین افزوده شد.
 
او، درباره آخرین وضع پیشرفت عملیات راه‌اندازی سکو ۱۳A نیز بیان کرد: این سکو آخرین حلقه تکمیل زنجیره تولید در طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی است که با تکمیل مراحل اتصال چاه‌ها به سکوی موجود انتظار داریم در ماه‌های آینده وارد مدار تولید شود و ظرفیت برداشت گاز از این طرح به ۵۶ میلیون متر مکعب برسد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید