کد خبر : ۹,۲۰۲
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ۱۹:۰۷
جزیره ای که مرکز معاینه فنی خودرو ندارد
خارگ نیوز:‌ جزیره مقاوم خارگ قطب تپنده اقتصاد ایران اسلامی با وجود تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین، از داشتن مرکز معاینه فنی خودرو محروم است و این امر سبب نارضایتی شهروندان شده است.
به گزارش خارگ نیوز، جزیره خارگ با دارا بودن موقعیت راهبردی، وجود تاسیسات عظیم نفت و پتروشیمی و به دلیل شرایط خاص جغرافیایی این جزیره یکی از پرتردد ترین و مهمترین نقاط اقتصادی استان بوشهر محسوب می شود که تردد خودروهای سبک و سنگین به دلیل بافت صنعتی خارگ فراوانی دارد.
 
این جزیره با وجود اینکه یکی از بنادر مهم نفت و پتروشیمی استان محسوب می شود اما همچنان از فقر برخی زیر ساخت های رفاهی برخورده بوده و مردمان این دیار با حداقل امکانات روزگار را سپری کرده اند.
 
یکی از مشکلات عمده اهالی صبور جزیره خارگ نبود مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در این جزیره است، مردم این جزیره باید با شرایط خاص ترددهای دریایی  کیلومتر ها مسافت را طی کنند تا برای خودرو خود برگه معاینه فنی دریافت کنند و  این امر موج نارضایتی های فراوانی را برای مردم این منطقه به وجود آورده است.
 
براساس قانون، تردد خودروها در شهرها بدون داشتن معاینه فنی ممنوع است این در حالی است که جزیره خارگ از داشتن چنین ویژگی مهمی محروم مانده؛ از این رو شهروندان خارگی برای دریافت کارت معاینه فنی با طی مسافت بسیار زیاد به شهرستان های همجوار مراجعه کنند که آنها را با مشکلاتی از قیبل خسارت های جانی و مالی و افزایش هزینه ها مواجه کرده است.
 

ایجاد مرکز معاینه فنی خودرو در خارگ برای رعایت مسائل ایمنی، صرفه‌جویی و عدم ترددهای غیر ضرور دریایی در مصرف سوخت و سایر هزینه‌های شهروندان امری ضروری است؛ لذا راکد ماندن آن از جانب مسئولان جای بسی تامل است؟

 

گفتنی است، تاکنون نیز از طریق فضای مجازی بارها این مشکل به گوش مسئولان مربوطه رسیده ولی اقدامی عملی صورت نگرفته است، انتظار می‌رود هر چه سریعتر این مسئله مورد توجه قرار بگیرد و مرکز معاینه فنی خودرو در جزیره دایر شود.

کلیدواژه ها: مرکز معاینه فنی خودرو 

نظرات بینندگان

ناشناس
0
0

سلام ممنون از پیگیری شما؛ امیدوارم زودتر مرکز معاینه فنی دایر شود۔


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید