کد خبر : ۷,۹۷۰
۱ مرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۰۲
کارگاه مهارت آموزی در پایگاه دریایی و پدافند هوایی ارتش در خارگ افتتاح می شود
خارگ نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت:به مناسبت هفته ملی مهارت در راستای توسعه ترویج آموزش‌های مهارتی در بین آحاد جامعه ۱۰ کارگاه مهارت آموزی در پایگاه دریایی ارتش مستقر در این استان برپا شد.
به گزارش خارگ نیوز، عبدالمجید دراهکی روز چهارشنبه در این آئین هدف از برپایی این کارگاه‌های آموزشی را تربیت سربازان کادر و وظیفه در فرماندهی پایگاه دریایی ارتش در استان بوشهر عنوان کرد.
 
وی یادآورشد: در همین راستا براساس برنامه ریزی انجام شده ۲۲ کارگاه دیگر نیز در یگان‌های نظامی استان راه‌اندازی می‌شود که از این تعداد هشت کارگاه مهارت آموزی در فرماندهی پایگاه دریایی جزیره خارگ و بقیه کارگاه‌های مهارت آموزی در فرماندهی پدافند هوایی جزیره خارگ افتتاح می‌شوند.
 
دراهکی با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت آموزی در شرایط کرونا افزود: این دوره‌ها با حضور سه کارآموز در هر شیفت آموزشی و در راستای مهارت آموزی در محیط کار واقعی برگزار می شود  و به صورت ۲ شیفت در یک روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.
 
وی اضافه کرد: کارگاه‌های افتتاح شده شامل نجاری، جوشکاری،برق صنعتی، لوله کشی و نصاب وسایل بهداشتی،ریخته گری، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، دیزل دریایی،برق خودرو و تراشکاری است.
 
دراهکی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته با فرماندهی پایگاه  دریایی تا پایان سال پنج کارگاه مهارت آموزی دیگر نیز در مرکز آموزش سکان بوشهر راه اندازی خواهد شد.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهراضافه کرد: ما امروز ابر چالشی به نام اشتغال روبرو هستیم که بحث سربازان در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چون اگر این قشر بعد از سربازی مهارتی آموخته باشند مسئله اشتغال به سادگی قابل حل است.
 
وی با تاکید براینکه مهارت افراد می‌تواند بار اشتغال را پس از پایان خدمت سربازی کاهش دهد گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با آموزش سالانه ۵ هزار سرباز بر اساس نیاز بازار کار نقش مهمی در توسعه اشتغال پایدار و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای سربازان پس از پایان دوره سربازی ایفا می‌کند.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید