کد خبر : ۷,۹۳۱
۳۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۵:۰۸
تعداد مبتلایان به کرونا در بوشهر از ۷ هزار و ۴۰۰ نفر گذشت
خارگ نیوز: معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۷ هزار و ۴۵۴ نفر مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده‌اند.
به گزارش خارگ نیوز، محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر در گفت‌وگو با  رادیو بوشهر بیان کرد: دیروز (دوشنبه ۳۰ تیر) ۶۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و تعداد مبتلایان در استان به ۷ هزار و ۴۵۴ نفر رسید.
 
او ادامه داد: اکنون ۳۳۵ نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند که جواب آزمایش کرونای ۲۳۱ نفرشان مثبت بوده است.
 
تهویه آسانسور را روشن کنید
معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر با تاکید بر رعایت توصیه‌هایی که مرتب گوشزد می‌شوند، به نحوه استفاده از آسانسور هم اشاره و ابتدا توصیه کرد: اگر افراد می‌توانند از آسانسور استفاده نکنند و از راه پله رفت و آمد کنند، حتی اگر خودشان تنها در آسانسور هستند.
 
خواجه‌ئیان عنوان کرد: اگر چه مردم تلاش می‌کنند به در آسانسور و دکمه‌ها با دستمال کاغذی یا دستکش دست بزنند، اما نکته مهم‌تر در فضای کوچک و بسته آسانسور تهویه هوای آن است.
 
او گفت: مردم هنگام استفاده از آسانسور و حتی اگر ممکن است پیش از استفاده از آن، تهویه را روشن کنند و حتی اگر کسی هم در آسانسور نیست، ماسک بزنند.
 
ماسک زدن به ویژه در محیط‌های بسته فراموش نشود
معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر با تاکید بر استفاده همه از ماسک، از کسانی که در محیط‌های بسته مانند اداره‌ها و فروشگاه‌ها کار می‌کنند خواست، همیشه ماسک داشته باشند و با روشن کردن هواکش یا باز گذاشتن در و پنجره اجازه دهند هوا در محیط کارشان جریان داشته باشد.
 
خواجه‌ئیان در همین حال، به بهبود استفاده از ماسک در جامعه اشاره کرد و افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد مردم چه در استان بوشهر و چه در دیگر نقاط کشور نسبت به قبل بیشتر از ماسک استفاده می‌کنند، اما هنوز در این زمینه با شرایط مطلوب فاصله داریم.
 
او تاکید کرد: کاهش تجمع‌ها یکی از راه‌های مهم شکسته شدن زنجیره کروناست، حال این تجمع می‌تواند مهمانی باشد یا حضور افراد در محیط‌هایی مانند اداره‌ها و بانک‌ها.
 
معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: به طور حتم اگر مردم تلاش کنند تا جایی که می‌شود از روش‌های غیرحضوری برای انجام کارهایشان استفاده کنند و کمتر به اداره‌ها وبانک‌ها بروند، هم به سلامتی آنان و هم کارمندان کمک می‌شود. از سوی دیگر اگر اداره‌ها بتوانند برنامه‌ریزی کنند که کارکنان کمتری در محیط اداری باشند و با دورکاری، فعالیت‌ها انجام گیرد، تماس کارکنان با یکدیگر و مراجعه کنندگان کمتر می‌شود و امکان انتقال ویروس کاهش می‌یابد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید