کد خبر : ۷۷,۸۹۱
۱۰ خرداد ۱۴۰۴ ۱۱:۴۸
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح مدرسه تراز سند تحول بنیادین الگویی نوین برای مدیریت مدارس است.
 غلامحسین مهران پور با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین، تأکید کرد: طرح مدرسه تراز تنها یک طرح نیست، بلکه الگویی است نوین برای مدیریت مدارس با نگاه انقلابی و تربیتی است
 
وی افزود: هدف این طرح ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس است تا دانش‌آموزان علاوه بر رشد علمی، از نظر اخلاقی و اجتماعی نیز پرورش یابند.
 
مهران پور ادامه داد: اجرای این طرح گامی مهم در راستای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش به شمار می‌آید و فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر با اهداف سند تحول بنیادین است.
 
در این جلسه مدرسان و راهبران طرح مدرسه تراز استان به ارائه پیشنهادات و راهکارهای کاربردی برای پیاده‌سازی سند تحول بنیادین پرداختند که می‌توان به برخی از مهم‌ترین محورهای این جلسه شامل آشنایی با مفاهیم کلیدی سند تحول بنیادین، رشد مهارت‌های معلمان و مدیران، مدیریت مدرسه به عنوان یک فرایند تکاملی، ایجاد هم افزایی در دانش آموزان، ارزیابی و بازخورد مداوم، تحول در برنامه‌های درسی و فعالیت‌های فوق‌برنامه و چالش‌ها و راهکارهای عملیاتی اشاره کرد.
 
سیده فاطمه نساء مهیمنی مدرس دوره "مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش" در استان در این کارگاه به‌عنوان مدیر گفت‌وگوهای گروهی و مشارکتی نقش‌آفرینی کردند و فضایی تعاملی را برای همکاران فراهم کردند تا بتوانند تجربیات و نظرات خود را در مورد نحوه پیاده‌سازی این الگو با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
 
در پایان، راهبران حاضر در این جلسه تأکید کردند که اجرای موفق این الگو نیازمند همکاری مستمر بین معلمان، مدیران و خانواده‌هاست تا مدارس تبدیل به مراکز آموزشی و تربیتی کارآمد و مؤثری برای پرورش نسل آینده کشور شوند، لازم به توضیح است در این طرح در دوره ابتدایی ۸۵ مدرسه تراز، ۹ راهبر، ا مدرس و ۱ رابط مدرس در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید