کد خبر : ۷۲,۲۸۲
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۰۷
مدیرکل اداره امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای ارتقای سلامت غذا، گفت: ارزیابی و پایش شاخص ایمنی سلامت غذا و تعریف شاخص‌های مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر به عنوان بخشی از برنامه‌های سازمان غذا و دارو برای امنیت غذایی به حساب می‌آید.
 دکتر عبدالعظیم بهفر در همایش روز جهانی ایمنی غذا که امروز، یکشنبه، ۲۰ خرداد برگزار شد، اظهار کرد: در نظر داشتیم با توجه به دغدغه رییس‌جمهور شهید در زمینه امنیت غذایی، همایش امنیت غذایی را با حضور ایشان برگزار کنیم.
 
وی با بیان اینکه ایمنی غذا یک موضوع جدی برای تمام کشورها به حساب می‌آید، افزود: هنگامی که از ایمنی موادغذایی سخن به میان می‌آید، منظور این است موادغذایی به مصرف‌کننده آسیب نزند.
 
مدیرکل اداره امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه خطرات موادغذایی به چند دسته تقسیم می‌شود، اظهار کرد: این خطرات از آغاز زنجیره تولید تا زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، امنیت غذایی را تهدید می‌کند. خطرات مواد غذایی شامل خطرات شیمیایی، خطرات فیزیکی و خطرات بیولوژیکی می‌شود و این مخاطرات در فصل گرم سال افزایش می‌یابد.
 
بهفر با بیان اینکه سازمان غذا و دارو به منظور ارتقای سلامت غذا برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارد، افزود: ارزیابی و پایش شاخص ایمنی سلامت غذا، تعریف شاخص‌های مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر به عنوان بخشی از برنامه‌های سازمان غذا و دارو برای امنیت غذایی به حساب می‌آید.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید