کد خبر : ۷۱,۲۹۲
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۰۱
استاندار کرمانشاه خواستار مردمی برگزار کردن جشن‌های دهه کرامت در استان شد.
محمدطیب صحرایی، امروز(۱۸ اردیبهشت) در نشست برنامه ریزی بزرگداشت دهه کرامت، با اشاره به ضرورت مردمی برگزار کردن جشن‌های دهه کرامت، گفت: در برگزاری جشن‌ها باید بگونه‌ای کار کنیم که کسی فکر نکند می‌خواهیم با ابلاغ و بخشنامه این جشن‌ها را برگزار کنیم.
 
وی افزود: امام رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) هیچ احتیاجی به برگزاری مراسم جشن از سوی ما ندارند و این ما هستیم که احتیاج داریم با برگزاری جشن در مناسبت های اینچنینی به ایجاد شور و نشاط در جامعه کمک کنیم.
 
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید با برگزار کردن جشن ها و ویژه برنامه های دهه کرامت در سطح گسترده تر زمینه حضور پررنگ اقشار مختلف مردم در این جشن ها را فراهم کنیم، تصریح کرد: انتظار می رود دستگاه های اجرایی در کنار فراهم کردن زمینه حضور پررنگ‌تر مردم در جشن های مردمی، با خدمات رسانی مطلوب به مردم زمینه ساز امیدآفرینی در جامعه شوند.
 
صحرایی با بیان اینکه اصناف و بازاریان باید حضور پررنگی در برگزاری ویژه برنامه های دهه کرامت داشته باشند، گفت: اصناف و بازاریان ضمن اینکه باید یکی از مخاطبان اصلی برنامه های دهه کرامت باشند، باید خودشان هم در برگزاری این برنامه ها مشارکت داشته باشند.  
 
صحرایی اضافه کرد: باید دقت شود برنامه ها تکراری و به موازات هم نباشند تا باعث ایجاد خستگی و دلزدگی در مردم نشود.
 
وی اشاره ای هم به رخدادهای این روزهای دنیا داشت و گفت: امروز دیرباورترین انسانها هم تایید می کنند که دنیا در حال تجربه شرایط جدیدی است، چون از یک طرف ندای مظلومیت مردم غزه در سراسر دنیا پیچیده شده و از طرف دیگر ظلم رژیم صهیونیستی مورد توجه جهانیان قرار گرفته است، لذا باید در برگزاری جشن ها و ویژه برنامه ها ذهن ها را متوجه فضای امروز دنیا هم کنیم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه شروع دهه کرامت با برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در شهرستان کرمانشاه همزمان است، گفت: یک مرحله مهم انتخابات در شهرستان کرمانشاه باقی مانده که امیدواریم با حضور آگاهانه  و پرشور مردم شاهد انتخاب چهره های اصلح برای ورود به مجلس باشیم.  
 
محمدجعفر امامیان مدیر کانون های خدمت رضوی استان کرمانشاه نیز در این نشست، از دهه کرامت به عنوان فرصت خوبی برای ایجاد شادی و نشاط در سطح استان یاد کرد و افزود: برای برگزاری برنامه‌های شاد و امیدآفرین  در سطح استان در دهه کرامت برنامه‌ریزی شده است.
 
امامیان با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه در دهه کرامت میزبان دو کاروان خدام حرم حضرت رضا(ع) خواهند شد، گفت: خادمان حرم رضوی در دهه کرامت در نقاط مختلف استان حضور پیدا خواهند کرد و استان رنگ و بوی امام رضایی می‌گیرد.
 
مدیر کانون های خدمت رضوی استان کرمانشاه افزود: دهه کرامت سال گذشته میزبان سه کاروان خدام حرم رضوی بودیم که این کاروان ها در ۳۰۰ برنامه و محفل حضور پیدا کردند.
 
وی افزود: برگزاری جشن باشکوه میلاد امام رضا(ع) تحت عنوان جشن میلاد امام مهربانی ها در پارک شرقی طاق بستان با حضور ابوذر روحی در روز ولادت امام رضا(ع)، برگزاری عصر شهر ملکوت هشتم، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی میزهای خدمت در میعادگاه های نماز جمعه، ایجاد چای‌خانه رضوی در پارکینگ شهرداری شهر کرمانشاه و شهرستان‌ها، تجلیل از معلم‌ها، پاکبانان و ... از دیگر برنامه‌های  تدارک دیده شده در دهه کرامت خواهد بود.
 
برگزاری جشن دختر آفتاب در شهر کرمانشاه و دیگر شهرستانها، برگزاری جشن‌های کریمانه در محلات کرمانشاه، بازسازی سفره خانه مشهد در استان و اطعام ۳۰ هزار نفری مردم استان، برگزاری پویش مردمی همه خادم الرضاییم، برگزاری جشن های مردمی، نامگذاری یکی از معابر شهر کرمانشاه و دیگر شهرستانها به نام حضرت رضا(ع) و ... از جمله دیگر ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده برای برگزاری در دهه کرامت در کرمانشاه است که امامیان از آنها یاد کرد.
 
انتهای پیام
 
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید