کد خبر : ۷۱,۲۸۹
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۰۰
رئیس اداره نظارت بر تنوع‌زیستی و امور حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: وجود سمور سنگی در مناطق مسکونی استان همدان آزاری برای انسان ندارد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.
علیرضا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی گزارش‌ها و شکایات مردمی مبنی بر وجود سمور سنگی در برخی از مناطق شهری استان همدان اظهارکرد: سمور سنگی از سال‌های قبل نیز در برخی از مناطق مسکونی شهری استان وجود داشته و مسأله‌ای غیرعادی و غیرطبیعی نیست.
 
وی با بیان اینکه همدان اکثراً دارای زیستگاه‌های کوهپایه‌ای و کوهستانی بوده و وجود سمور سنگی در مناطق مسکونی و شهری این استان کاملاً معمولی است، تصریح کرد: در حال حاضر به علت فصل زادوولد این گونه جانوری، بیشتر از فصول دیگر در مناطق مسکونی و شهری این گونه جانوری مشاهده می‌شود.
 
محمدی ادامه داد: خانه‌های قدیمی و خانه‌های دارای شیروانی بیشترین مکان‌ها در مناطق مسکونی بوده که این گونه جانوری می‌تواند برای لانه‌گزینی خود در مناطق شهری انتخاب کند.
 
وی با بیان اینکه سمور سنگی تقریباً از هر چیزی از جمله تخم پرندگان، خزندگان، دانه گیاهان و حتی لاشه جانوران نیز می‌تواند تغدیه کند، تصریح کرد: این گونه جانوری هیچ آسیب و آزاری برای انسان ندارند و در همزیستی آن در مناطق شهری با انسان جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.
 
محمدی اضافه کرد: برای جلوگیری از لانه‌گزینی این گونه جانوری در مناطق مسکونی با توجه به فصل زادوولد آن، انسداد مسیر ورود و خروج خانه‌های قدیمی و دارای شیروانی می‌تواند از نقش مؤثری برخوردار باشد.
 
انتهای پیام
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید