کد خبر : ۷۱,۱۴۸
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۵۶
امام جمعه خارگ گفت: قوانین حقوق بشری در غزه در سایه سکوت کریه و برخورد دوگانه و مُزورانه بخشی از جهان غرب، رنگ باخته است.
حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه خارگ اظهار کرد: از حضور ارزشمند مردم شریف، انقلابی، مؤمن و همیشه در صحنه جزیره مقاومت خارگ از برادران شیعه و اهل سنت، مجموعه‌های نظامی و انتظامی و امنیتی، ارتش و سپاه، مجموعه‌های صنعت و جوانان و نوجوانان، خواهران و مادران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جزیره و همه عزیزانی که برای این راهپیمایی باشکوه تلاش کردند صمیمانه تشکر می‌کنم.
 
وی افزود: پنج ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پیمان ننگین کمپ‌دیوید به میزبانی مصر منعقد شد؛ مصری که در دنیای عرب یک کشور بی‌نظیری شناخته می‌شد. اولین کشوری که با همه توان به کمک فلسطین رفت و در دنیای اسلام ملجأ فلسطینیان بود، به بزرگ‌ترین دشمن فلسطین و بزرگترین حامی صهیونیست‌ها تبدیل شد.
 
امام جمعه خارگ تصریح کرد: از سوی دیگر ایران پهلوی که ژاندارم آمریکا در منطقه و حافظ منافع صهیونیست‌ها در غرب آسیا بود، تبدیل به محور مقاومت شد. طوفان انقلاب اسلامی، آنچه را که غربی‌ها در کمپ دیوید و قبل از آن کاشته بودند بر باد داد.
 
وی تصریح کرد: سال‌ها است که دارند سعی می‌کنند فلسطین را از نقشه جغرافیای جهانی حذف کنند و البته تا حدود زیادی هم موفق شده بودند اما انقلاب اسلامی توی دهن اینها زد.
 
حجت الاسلام کارگر گفت: صهیونیست‌ها در جنگ غزه به آخر خط رسیده‌اند. آنها در ۶ ماه جنگ به هیچ‌کدام از اهداف کلان اعلام‌شده در خصوص جنگ دست نیافته‌اند و توانی نیز برای ادامه مسیر ندارند و از این رو تل‌آویو برای آن‌که بتواند از تنگنا خارج شود بازی خطرناکی را علیه مستشاران ایرانی در سوریه آغاز کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از زشت‌ترین ابعاد جنایات رژیم سفاک اسرائیل در جنگ غزه، رنگ‌باختن قوانین حقوق بشری در سایه سکوت کریه و برخورد دوگانه و مُزورانه بخشی از جهان غرب، جهان عرب و جهان اسلام نسبت به این جنایات است.
 
امام جمعه خارگ خاطر نشان کرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامی خارگ در دوران تحریم‌های اقتصادی بی نظیر بوده است به گونه‌ای که از نیروی انسانی متخصص و متعهد پرورش داده نشده بود و ما در حوزه ناوبری وابسته بودم فروش نفت در مقطعی به صفر می‌رسید.
 
وی گفت: هر مسأله‌ای که بخواهد باعث تضعیف دانشگاه بشود مورد قبول مردم و مسؤولان محلی نیست. حیات و بقای این دانشگاه به رشته دریانوردی است و به هیچ وجه نباید با اشتراک گذاشتن این واحد موجبات تضعیف اینجا فراهم بشود و هر واحدی متقاضی این رشته است از سازمان مرکزی مجوز مستقل بگیرد. از مسؤولان می‌خواهیم نسبت به این موضوع احساس مسؤولیت داشته باشند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید