کد خبر : ۷۰,۸۸۷
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ۰۹:۰۷
رای اولی‌های گناوه‌ای: می‌آییم به عشق سربلندی وطن
انتخاب کردن در هر کاری برای نخستین بار به خصوص زمانی که پای حضور در عرصه سیاسی و مشارکت در تعیین سرنوشت کشور باشد، لذت و هیجانی دو چندان دارد.

 انتخابات برای کسانی که اولین بار می‌توانند حس تعیین سرنوشت کشورشان را که با هیچ واژه‌ای به جز غرور ملی قابل توصیف نیست، معنای متفاوت و دیگری دارد.

انتخابات برای رأی اولی‌ها به گونه‌ای جشن تکلیف سیاسی تلقی می‌شود و مشارکت حداکثری آنها در این آوردگاه مهم و حیاتی و سرنوشت‌ساز علاوه بر افزایش شور و نشاط انتخابات بیان کننده این امر مهم است که ادامه‌ دهنده راه و مسیر نوجوانان و جوانان دوران انقلاب و پس از آن هشت سال دفاع مقدس هستند.

در آستانه ۲ انتخابات مهم پیشرو در یازدهم اسفند، این فرصت را نخستین بار برای رای اولی‌ها فراهم شده تا تجربه مشارکت سیاسی و سهیم شدن در تعیین سرنوشت آتی کشور و شهر خود را با اولین اثر انگشت خود ثبت کنند.

با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، خبرنگار ایرنا در میان رای اولی‌های در مدارس شهرستان گناوه رفته و با آنها به گفت وگو پرداخت.

رای اولی‌ها در این مصاحبه احساس درونی ، اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات و انتظارات خود را از نماینده ای که قرار است پا به خانه ملت بگذارد، با شور و شعور وصف نشدنی مطرح کردند.

رای‌ اولی‌ها گناوه‌ای با اعتماد به تاثیر حضور آنها در انتخابات، مصمم و با عزمی راسخ در انتظار روزی هستند که برای نخستین بار مشارکت همگانی را تجربه خواهند کرد.

فاطمه باوی دانش آموز دبیرستان حجاب گناوه این چنین لب به زبان گشود و گفت: احساس افتخار و سعادتی نصیبم شده که می‌توانم با رای خود سهمی در سرنوشت کشور داشته باشم.

وی تصریح کرد: حضور من و دیگر هم سن و سالای من در پای صندوق‌های رای، قدم برداشتن در مسیر و امتداد راه شهدا است که با نثار خونشان به کشور عزت و عظمت بخشیدند.

این رای اولی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب که سخنانش واقع بین و رهنما و حق گویی چیز دیگری نیست، بارها سفارش کرده که رای بدهیم و برای من حجت و واجب شرعی است که لبیک بگویم و در انتخابات شرکت کنم.

وی از واجدین شرایط و بخصوص رای اولی‌ها خواست تا به نامزدی رای دهند که اصلح باشد و حرفی که می‌زند در زمان رفتن به مجلس به آن عمل کند.

باوی عنوان کرد: از هم سن و سالای خودم انتظار دارم که بطور حتم در انتخابات این دوره با شرکت خود، دشمنان را ناامید کنند و اجازه ندهند که دشمن شاد شویم.

دانش آموز دبیرستان عترت گناوه که اولین حضور خودرا در انتخابات تجربه خواهد کرد، گفت: از اینکه برای اولین بار در انتخابات حق رای دادن دارم، حس خوبی دارم و بسیار خوشحال و خرسندم.

نرجس صفایی با بیان اینکه سرنوشت کشور و منطقه به رای ما بستگی دارد، افزود: منکر مشکلات و گرانی نیستیم اما این مسائل خلل و اثری در شرکت در انتخابات ایجاد نخواهد کرد و گزینه رای دادن را بر آنها ترجیح می‌دهم.

وی بیان کرد: رای می دهم زیرا که ولی امر مسلمین آیت الله خامنه ای امر فرمودند و رای می دهم که سهمی ولو ناچیز در تعیین سرنوشت شهر و دیار و میهنم داشته باشم.

صفایی از نامزدهای این دوره از مجلس خواست تا وعده های پوچ و توخالی ندهند و اگر به مجلس راه یافتند عملگرایی را فراموش نکنند.

وی توجه به قشر جوان و نوجوان را از دیگر انتظارات نماینده راه یافته به مجلس دانست.

دانش آموز رای اولی آموزشگاه استعدادهای درخشان شهید بهشتی گناوه اظهار کرد: حضور تک تک ایرانی ها در پای صندوق های رای، لبیک و بیعت با نظام و پاسداری از قطره قطره خون شهیدان است.

محمدرضا سیفی افزود: به عنوان رأی اولی حس عزت نفس و غرور ملی دارم زیرا که با حضور خود در روز انتخابات در یازدهم اسفند ، می‌توانم در سرنوشت کشور خود نقش داشته باشم.

وی بیان کرد: از نماینده مجلس انتظار دارم که به وظایف خود طبق قوانین مشخص شده بخوبی عمل کند و کاری نکند که اعتماد مردم سلب شود.

منصور عبدالهی دانش آموز هنرستان باهنر گناوه، حضور حداکثری در انتخابات را دارای نتایج بسیاری برای کشور در حوزه های مختلف سیاسی، امنیتی و حتی اقتصادی دانست که مردم به عینه می توانند آن را لمس کنند.

این دانش آموز رای اولی گفت: باتوجه به اینکه دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی در بین قشر آگاه جامعه است، ما رای اولی ها به عنوان دانش آموزان تراز انقلاب باید به فرمان رهبر خود لبیک گفته و در انتخابات پرشور و شعور حضور یابیم و نقشه و توطئه های دشمنان نظام را از بین ببریم.

عبدالهی ادامه داد: به عنوان رأی اولی از نامزدی که قرار است به مجلس راه یابد انتظار دارم توجه بیشتری به قشر جوان کشور داشته باشند و اگر توان مدیریت کردن را در خود می‌بینند، پا به این عرصه بگذارد.

وی تصریح کرد: من و دیگر هموطنان در پای صندوق رای با شور و دلگرمی خاصی حضور خواهیم یافت تا آینده و فردایی بهتر برای کشور عزیزمان ترسیم کنیم.

مهدیه لیراوی دانش آموز دبیرستان دخترانه عترت گناوه که مصمم برای حضور در پای صندوق های رای بود، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که به بلوغ فکری و سیاسی رسیده ام تا با رای دادن بتوانم برای کشورم موثر و نقش داشته باشم.

وی بیان کرد: حضور در انتخابات یازدهم اسفند بنا به توصیه و سفارش رهبری وظیفه‌ای شرعی و دینی بر گردن تک تک ملت است و باید با حضور حداکثری در پای صندوق های رای دل دوستان انقلاب را شاد و دشمنان را ناراحت و ناامید کنیم.

وی از هم سن و سالان خود و دیگر اقشار جامعه خواست آگاهانه و با تحقیق کامل به پای صندوق‌های رای بیایند و فرد اصلح را انتخاب کنند.

لیراوی بیان کرد: یکی از معیارهای نامزدها داوطلب این است که خود را همسطح مردم بداند و به مطالبات و خواسته های مردم توجه قائل شود و از باندبازی و توجه کردن به یک قشر خاص بجد بپرهیزد.

بیش از یک هزار دانش آموز رای اولی در انتخابات شرکت می کنند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه گفت: یک هزار و ۱۷۶ دانش آموز رأی اولی امسال در انتخابات شرکت خواهند کرد که از این مجموع 562 پسر و ۶۱۴ دختر هستند.

ضرغام مردانی اظهار کرد: معلمان و فرهنگیان به عنوان قشر تأثیرگذار جامعه نقش مهمی هم برای شرکت در انتخابات دارند و همگام با دانش آموزان رأی اولی آماده حضور حداکثری در انتخابات و خلق حماسه دیگر در یازدهم اسفند ماه هستند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه به مهم ترین اقدامات این مجموعه در آستانه انتخابات سرنوشت ساز یازدهم اسفند ماه اشاره کرد و افزود: حضور فرهنگیان و معلمان در هیأت‌های اجرایی و نظارت انتخابات، برگزاری همایش رأی اولی، ایجاد ستاد مشارکت حداکثری فرهنگیان و دانش آموزان در مدیریت آموزش و پرورش و حضور در مدارس و تبیین برای دانش آموزان و همکاران پیرامون اهمیت شرکت در انتخابات از جمله برنامه‌های این مدیریت بوده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای چهار نماینده در حوزه های انتخابیه " بوشهر، گناوه و دیلم"، "دشتستان" ، "دشتی و تنگستان" و " کنگان، دیر، جم و عسلویه " و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید