کد خبر : ۷۰,۰۱۴
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ۱۴:۱۱
سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت، ایده ایجاد یک ائتلاف نظامی صرفا اروپایی بدون حضور آمریکا، جدید نیست اما تاکنون اروپا رویکردهای ناتومحور را حفظ کرده است.
 اخیرا رئیس ایالت هسن آلمان به بیلد گفته پیشنهاد ایجاد یک ائتلاف دفاعی نظامی اروپایی را بدون حضور آمریکا مطرح کرده است.
 
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک نشست خبری و در واکنش به این پیشنهاد گفت: «یک بعد مستقل سیاست امنیتی»، این یعنی هویت مستقل از نظر تضمین امنیت خود که بیش از یک دهه است در اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفته است.
 
وی افزود: اروپایی‌ها تاکنون شکست خورده و تاکنون رویکردهای ناتومحور خود را حفظ کرده‌اند. این ایده اصلا جدید نیست و تا آنجا که ما می‌دانیم، این بحث‌ها دائما تکرار می‌شوند و بی نتیجه می‌مانند. بنابراین ما فقط آن را تماشا می‌کنیم.
 
سخنگوی کرملین در ادامه افزود: حمله نیروهای مسلح اوکراین به یک نانوایی در شهر «لیسیچانسک» در لوهانسک یک اقدام تروریستی وحشتناک بود.
 
اوکراین سوم فوریه سال جاری میلادی به یک نانوایی حمله کرد که در نتیجه تخریب ساختمان، ۴۰ غیرنظامی زیر آوار گیر افتادند. دستکم ۲۸ تن از جمله یک کودک کشته و ۱۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.
 
پسکوف همچنین خاطرنشان کرد: غیر ممکن است که این اقدام را چیزی جز عمل تروریستی بخوانیم. حملات مداوم علیه زیرساخت‌های مدنی مانند همین حمله به نانوایی یک اقدام تروریستی وحشتناک است. برای تضمین این مساله که دیگر چنین اتفاقاتی نمی‌افتد، حملات ما به طرف اوکراینی ادامه دارند.
 
سخنگوی کرملین افزود، اگر اروپا از دارایی‌های مالی روسیه به عنوان حمایت‌های مالی برای پرداخت بدی‌ها استفاده کند، این اقدام غیرقانونی است و پیامدهای جدی و طولانی در پی خواهد داشت.
 
اخیرا روزنامه فایننشال تایمز از قول منابعی معتبر گزارش کرد، کشورهای غربی در حال کار بر روی طرح‌هایی برای صدور تعهدات بدهی برای کمک به امور مالی اوکراین و استفاده از دارایی‌های روسیه به عنوان پشتیبانی برای پرداخت این بدهی‌ها هستند.
 
سخنگوی کرملین افزود: ما هنوز نمی‌دانیم که این مطلب چقدر با واقعیت مطابقت دارد و آیا واقعا چنین برنامه‌هایی وجود دارد یا خیر. البته، مهم است که منتظر برخی اظهارات رسمی در این مورد باشیم. می‌دانیم که حتی اصلی‌ترین خبرگزاری‌ها هم اکنون متاسفانه اشتباهات بسیاری را آگاهانه یا ناخودآگاه مرتکب می‌شوند. بنابراین، ما منتظر خواهیم بود.
 
پسکوف افزود: اگر چنین تصمیمی گرفته شود، غیرقانونی خواهد بود و پیامدهای جدی و قضایی برای افرادی که چنین تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند، در پی خواهد داشت.
 
انتهای پیام

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید