کد خبر : ۶۷,۹۷۰
۱۵ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۵۹
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از شناسنامه دار شدن ۱۲۲۱ مجرم حرفه ای و سابقه دار کرمانشاه به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر آنها خبرداد.
حمیدرضا کریمی 15 آذر در جمع خبرنگاران، با اشاره به لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر مجرمین حرفه ای و سابقه دار، اظهارکرد: در این راستا از یکی دو سال قبل طرح شناسایی و ثبت اطلاعات مجرمین حرفه ای و سابقه دار در کشور و به تبع در استان کرمانشاه آغاز شد. 
 
وی افزود: به این منظور تاکنون ۱۲۲۱ مجرم حرفه ای و سابقه دار در استان کرمانشاه شناسایی و مشخصات آنها در سامانه کنترل محرمین حرفه‌ای ثبت شده است. 
 
به گفته این مسئول، برای ۹۳۰ نفر از مجرمین حرفه ای و سابقه دار استان هم با تشکیل یک بانک اطلاعاتی جامع پرونده شخصیت تدوین شده است. 
 
دادستان کرمانشاه هدف از اجرای این طرح را کاهش تکرار جرم و ایجاد آرامش و امنیت برای مردم عنوان کرد و گفت: طبق این طرح، مجرمان جرائم مهم و مخل امنیت و  آسایش مردم شناسنامه دار شده و به طور مداوم مورد رصد و پایش قرار می گیرند. 
 
وی در خصوص جرائمی که مشمول این طرح هستند هم گفت: حدود ۲۰ عنوان مجرمانه شامل قتل، نزاع دسته جمعی، آدم ربایی، جعل و کلاهبرداری و ... هستند که جزو جرائم خطرناک به شمار می‌آیند. 
 
انتهای پیام
 
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید