کد خبر : ۶۴,۳۹۹
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ ۱۸:۴۷
سرویس مدارس و تردد دانش آموزان در صدر نگرانی‌های والدین خارگی
اگر چه چند روزی تا بازگشایی مدارس باقی مانده است، اما دغدغه والدین برای انتخاب سرویس مدارس فرزندانشان از خیلی پیش‌تر شروع شده است.
به گزارش خارگ نیوز، بازگشایی مدارس در روز اول مهرماه بخصوص برای آن دسته از دانش آموزانی که به تازگی فضای اجتماعی مدرسه را تجربه می‌کنند، بسیار شیرین و خاطره انگیز است، اما در این بین برای اعزام هر دانش آموز به مدرسه که در برخی خانواده‌ها تعداد آنها به سه محصل هم می‌رسد، والدین دغدغه‌های زیادی را از جمله تردد فرزندانشان پشت سر می‌گذارند.
 
اگر چه خانواده‌ها برای راحتی و امنیت فرزندانشان از سرویس مدارس استفاده می‌کنند، اما این سرویس‌ها آنچنان که باید تأمین کننده خواست خانواده‌ها نیستند.
 
مطالبه نرخ‌های خارج از مصوبه، رقم خوردن تصادفاتی که استفاده از خودروهای ناایمن به عنوان سرویس مدرسه عامل آن بوده است و از همه بدتر ارتکاب برخی بی‌اخلاقی‌ها، شرایطی به وجود آورده تا نوعی بی‌اعتمادی نسبت به عملکرد سرویس‌های مدارس در سال‌های اخیر رقم بخورد.
 
سالانه تعداد زیادی دانش آموز از سرویس‌های مدارس برای تردد بین خانه و مدرسه استفاده می‌کنند و هر دانش آموز حداقل روزی دو بار از این سرویس‌ها سوار یا پیاده می‌شود اما در عین حال هنوز هم بسیاری از والدین نگران اتفاقات احتمالی در سرویس مدرسه هستند.
 
در بسیاری موارد رانندگان این سرویس‌ها با رعایت نکردن قوانین مسافربری و سوار کردن دانش آموزان خارج از ظرفیت خودرو یا استفاده از خودروهای نامناسب و قدیمی که ایمنی بالایی را برای دانش آموزان ندارند، موجی از نگرانی را برای والدین به وجود می‌آورند که البته هر ساله تکرار می‌شود و خانواده‌ها نیز برای تأمین امنیت تردد فرزندانشان چاره‌ای جز استفاده از این سرویس‌ها ندارند.
 
از سوی دیگر افزایش نرخ سرویس‌های خصوصی مدارس به رغم قدیمی بودن بسیاری از این خوردها و توجه نکردن به ظرفیت دانش آموزان از دیگر مسائلی است که موجب نگرانی خانواده‌ها شده و در بسیاری موارد چاره‌ای جز استفاده از این خودروها ندارند.

 

اگر چه تمهیدات اندیشیده شده برای بازگشایی مدارس قابل تحسین به نظر می‌رسد اما هرساله وجود برخی اخبار مبنی بر مشکلات ایجاد شده در مسیر تردد دانش آموزان و یا تصادف‌های دلخراش سرویس‌های مدارس موجب شده تا زمان مسیر رفت و برگشت یک دانش آموز برای خانواده اش طولانی و نگران کننده سپری شود.

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید