کد خبر : ۶۰,۸۳۹
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۱۴
مشکلات صنعتگران صنایع دستی خارگ؛ از نبود بیمه تاچالش بازار فروش
صنایع دستی در حالی یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی در جزیره خارگ شناخته می شود که صنعتگران این بخش با مشکلاتی نظیر نبود بیمه و بازار فروش مواجه هستند.
به گزارش خارگ نیوز، صنایع دستی یا هنرهای صناعی از مهم‌ترین محصولات تولیدی و جاذبه‌های فرهنگی هر کشوری محسوب می‌شوند، جزیره خارگ هم که قدمتی به بلندای تاریخ کهن ایران و سابقه‌ی درخشانی در فرهنگ، هنر و تمدن جهان دارد، از گذشته تا کنون یکی از مراکز مهم تولید انواع مختلف ساخته‌های دستی در کشور به شمار می‌آید و همواره هنرهای سنتی و صنایع دستی آن نزد گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است.
 
صنایع دستی با قدمت دیرینه خود در حالی یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و اشتغالزا در امروز جزیره خارگ شناخته می‌شود، ولی صنعتگران این بخش با مشکلاتی نظیر نبود بیمه و بازار فروش مواجه هستند.
 
صنایع‌دستی نمود هر اقلیمی است که ساحت‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را نیز در خود دارد، اگر از ظرفیت‌های بر زمین مانده صنایع دستی به نحو مناسب استفاده شود این هنر صنعت می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و جهش تولید داشته باشد.

 

صنایع‌دستی ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند با سرمایه‌گذاری اندک سوددهی زودبازده داشته باشد و موجب رونق اقتصادی و اشتغالزایی شود که در صنایع‌خلاق و دانش‌بنیان مورد غفلت واقع شده است.

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید