کد خبر : ۶۰,۳۸۵
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۳۱
عاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سبزوار گفت: بطور میانگین ماهانه چهار هزار و ۲۰۰ تماس با شماره ١٢۵ مرکز فرماندهی این سازمان صورت می گیرد که حدود ۱۱۰ مورد آن منجر به اعزام آتش نشان می شود.
 هادی زارعی روز دوشنبه به خبرنگاران افزود: بیشتر ماموریت های آتش نشانی مرتبط با آتش سوزی، رفع مزاحمت حیوانات، تصادفات جاده ای، چاه افتادگی و آسانسور است، برخی تماسها نیز به پرسش های ایمنی و دیگر موارد به تماس های اشتباه و مزاحمت های تلفنی اختصاص دارد.
 
زارعی افزود: کارشناسان آتش نشانی در مرکز فرماندهی ۱۲۵ سبزوار بطور شبانه روزی آماده پاسخگویی و خدمات رسانی به شهروندان هستند و طی سال های اخیر با فرهنگ سازی و ارائه آموزش های شهروندی، مزاحمت های تلفنی بطور محسوسی کاهش پیدا کرده است.
 
وی تصریح کرد : یکی از اساسی ترین مشکلات در مرکز فرماندهی ۱۲۵ عدم حفظ خونسردی تماس گیرندگان است که گاهی باعث می شود بلافاصله بعد از اعلام حادثه بدون اعلام آدرس دقیق تماس خود را قطع کنند.
 
زارعی افزود: از شهروندان تقاضا می شود در صورت بروز حادثه و پس از تماس با ١٢۵ ضمن حفظ خونسردی و اعلام نوع و نشانی دقیق محل حادثه، تلفن خود را آزاد نگه دارند تا در صورت نیاز مجدد اپراتورهای آتش نشانی بتوانند ارتباط برقرار کنند.
 
وی گفت : سال گذشته، ایجاد خط ارتباطی بی سیم مجزا بین سازمان های امدادی آتش نشانی، اورژانس ، هلال احمر و پلیس، نقطه عطفی در امر ارتباطات ارگان های امدادی در زمان وقوع بحران بود تا امدادرسانی به شهروندان مختل نشده و با سرعت بیشتری صورت گیرد.
 
هم اکنون پنج ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با ۱۱۰ آتش نشان در شهر سبزوار فعال است.
 
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید