کد خبر : ۶۰,۳۸۳
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۲۹
عراق و پاکستان تفاهم نامه ای را در خصوص معافیت روادید برای دارندگان گذرنامه دیپلماتیک امضا کردند.
 این تفاهم نامه امروز در بغداد به امضای «فواد حسین »‌ وزیر امور خارجه عراق و «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان رسید.
 
بر اساس گزارش شبکه السومریه عراق، قرار است در جریان سفر وزیر امور خارجه پاکستان به بغداد، تفاهم نامه دیگری در خصوص همکاری های فرهنگی بین دو کشور به امضای وزیر فرهنگ عراق و وزیر خارجه پاکستان برسد.
 
« بلاول بوتو زرداری » وزیر امور خارجه پاکستان امروز دوشنبه در یک سفر رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در این باره گفت: امروز دو تفاهم نامه بین عراق و پاکستان امضا می شود که اولی در زمینه لغو روادید دارندگان گذرنامه دیپلماتیک و دومی در زمینه همکاری های فرهنگی است.
 
« احمد الصحاف » همچنین افزود: امروز کارگروه بازرگانان عراقی و پاکستانی نیز در بغداد تشکیل می شود.
 
پیشتر وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که دستور کار دیدار زرداری از عراق ، تقویت روابط دوجانبه، شناسایی فرصت‌های جدید همکاری به ویژه تبادل نظر پیرامون تحولات منطقه و جهان اسلام خواهد بود. همچنین اسناد مهم همکاری در این سفر میان اسلام‌آباد و بغداد امضا خواهد شد.
 
رفت و آمد هیات‌های دیپلماتیک، نظامی دفاعی و امنیتی میان پاکستان و عراق طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و از قرار گرفتن دو کشور بر مدار همکاری‌های سیاسی، دفاعی و نظامی حکایت دارد.
 
سفر وزیر امور خارجه پاکستان به بغداد نیز گام دیگر دو کشور برای توسعه این مناسبات ارزیابی می‌شود.
 
بهمن ماه ۱۴۰۰ پاکستان و جمهوری عراق به منظور توسعه گردشگری، تسهیل ارتباطات مردمی از جمله رفت و آمد زائران پاکستانی به عراق تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
 
اواخر دی‌ماه سال گذشته نیز هیات بلندپایه سیاسی-پارلمانی پاکستان به ریاست «صادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای این کشور با هدف تعمیق روابط دوجانبه با عراق و رایزنی درخصوص تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام به این‌ کشور سفر کرد.
 
همکاری‌های دوجانبه پاکستان و عراق با رفت و آمدهای هیات‌های بلندپایه به کشورهای یکدیگر، به ویژه سفر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق به اسلام‌آباد در مرداد ۱۴۰۰ وارد مرحله جدیدی شده است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید