کد خبر : ۵۹,۲۷۵
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۷:۳۱
سربداران در سوگ شهید خوش غیرت/ غرور دختران از وجود چنین پسرانی
به گزارش خارگ نیوز، «سر به دار می‌دهیم اما تن به ذلت نمی دهیم»؛ این شعار قرنهاست که زبان به زبان، نسل به نسل و سینه به سینه سبزواری‌ها گشته است؛ سر به دار دادن در مقابل خواری در جان و دل سبزواری‌ها رسوخ کرده و نمی‌توان این صفت را از مردم سربداران گرفت.
 
اتفاق تلخ و شیرین چند روز گذشته در میدان سه گوش سبزوار حاکی از همین امر است؛ تلخ از جهت شهادت یک جوان خوش قلب و غیور و از جهت جرأت عده‌ای اوباش برای ایجاد مزاحمت برای یک دختر و شیرین از جهت رخ نمایی غیرت جوانان سبزواری.
 
اما این غیرت دیار سربداران را تاکنون از دور شنیده بودم؛ فرصت را مغتنم شمردم تا با حضور در این شهر حس و حال مردمی را ببینم که تنها چند روز قبل جوان خوش قد و قامتی را از دست داده‌اند.
 
حوالی اذان مغرب وارد سبزوار شدم؛ برای زیارت مزار شهید حمیدرضا الداغی نمی‌توانستم تا صبح صبر کنم. سوال کنان گلزار شهدای سبزوار را یافتم؛ در مسیر عرض ارادت مردم را می‌شد مشاهده کرد؛ فردی بنری با نام «خوش غیرت» نصب کرده بود و فردی به یک پوستر اکتفا داشت.
 
آنچه مشخص بود سنگ تمام گذاشتن مردم این دیار برای شهیدشان است؛ شهیدی که دیگر با نام شهید غیرت نه تنها در سبزوار و خراسان رضوی، بلکه در سرتاسر ایران بزرگ شناخته می‌شود.

 

اینک، روز پنج شنبه است و بناست کاروان‌های خودرویی از شهرهای مختلف کشور تا عصر به سبزوار رسیده و بر مزار شهید حمیدرضا الداغی حاضر شوند؛ شهیدی که در دل شب برای رضای خداوند و نجات یک دختر، غیرتمندانه وارد معرکه‌ای شد و جانش را فدا کرد؛ اما اکنون بناست از سراسر ایران برای زیارت وی راهی سبزوار شوند.

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید