کد خبر : ۵۸,۷۸۱
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ ۱۳:۰۰
گلایه اهالی جزیره از شرایط مسکن ملی/نگرانی ازتکرارتجربه«مهر»
خارگ نیوز: مسکن ملی همان مسکن دولتی بود که با همان منطق مسکن مهر یعنی حذف قیمت زمین از سبد خانوار و در نتیجه تسهیل در خانه دار شدن مردم، آغاز به کار کرد. مسکن ملی نهضتی بود که در ادامه ساخت سالی یک میلیون مسکن در کشور، از سوی دولت سیزدهم پیگیری شد.
به گزارش خارگ نیوز، مسکن ملی همان مسکن دولتی بود که با همان منطق مسکن مهر یعنی حذف قیمت زمین از سبد خانوار و در نتیجه تسهیل در خانه دار شدن مردم، آغاز به کار کرد. مسکن ملی نهضتی بود که در ادامه ساخت سالی یک میلیون مسکن در کشور، از سوی دولت سیزدهم پیگیری شد.
 
سیاستی که از همان ابتدای کار دولت سیزدهم اندکی بلند پروازانه به نظر می‌رسید. به هر صورت نباید از حق گذشت که مسئولان به خصوص در استان بوشهر با سرعت بسیار خوبی زمین‌های مورد نیاز مسکن ملی را تأمین کردند و روند پذیره نویسی از مردم آغاز شد. حالا بعد از حدود دو سال از ثبت نام اهالی خارگ را شاهد هستیم که بسیاری از عدم واگذاری اراضی مورد نیاز ساخت خانه در نهضت ملی مسکن، گلایه دارند.

 

در خاتمه باید گفت در خارگ با دو پدیده روبرو هستیم نخست مردمی که ۴۵ میلیون تومان اولیه را پرداخت کرده‌اند اما حالا با ۲۵۰ میلیون تومان و ۳۰۰ میلیون تومان وام و تسهیلات نمی‌توانند خانه را بسازند در نتیجه برای آغاز ساخت مراجعه نمی‌کنند. دوم افرادی که آماده ساخت هستند اما دولت هنوز زمین‌ها را به آنان تحویل نداده است بخشی از این عدم تحویل به واسطه کم کاری دولتی‌ها است و بخشی هم به دلیل آماده نشدن زمین‌ها، لذا باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقاتی در این زمینه رخ می‌دهد.

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید