کد خبر : ۵۷۵
۲۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷
امام جمعه خارگ با اشاره به اهمیت تدوین طرح امنیتی جزیره خارگ گفت: طرح جامع جزیره خارگ فراموش شده است.
حجت‌الاسلام موسی کمالی صبح یکشنبه در نشست شورای اداری بخش ویژه خارگ با تبریک حلول ماه ربیع اظهار کرد: وجود پیامبر اعظم افتخاری برای ما است؛ دین اسلام دین بسیارکاملی است و پاسخگوی جامعه بشری است و این نشانه غنای اسلام است.


وی افزود: در این ماه مناسب‌هایی داریم که آغاز ولایت امام زمان (عج) است که امیدوارم همکاری‌های لازم برای برگزاری یک جشن بزرگ در جزیره خارگ صورت بگیرد، همچنین هفته وحدت و ولادت حضرت محمد (ص) را در پیش داریم که دشمنان دنبال تفرقه و جدایی هستند. باید این اعیاد جدی گرفته شود و یک جشن در مسجد اهل سنت با حضور یکی از اعلمای اهل سنت برگزار خواهد شد. برای ۱۷ ربیع هم با همراهمی و همکاری اعضای شورای اداری یک جشن برگزار خواهد شد.


امام جمعه خارگ تصریح کرد: طرح جامع جزیره خارگ به فراموشی سپرده شده است، طرحی که در تمام کشور اجرا شده است ولی متاسفانه تنها مکانی که جلوی آن گرفته شده و در کشور از برکات این طرح بهره نبرده است جزیره خارگ است.


وی اضافه کرد: همه مشکلات جزیره خارگ با طرح جامع حل خواهد شد. وقتی راهکار به این خوبی وجود دارد چرا عده‌ای کمر همت بسته‌اند که این طرح به سرانجام نرسد، نمی‌دانم چرا عده‌ای که ما انتظار داشتیم کمک کنند این همراهی صورت نمی گیرد.


کمالی خاطرنشان کرد: این طرح برای سرانجام رسیدن به یک جلسه نیاز دارد که متوقف شده است، موانعی که برای این طرح به وجود آمده از جزیره شروع شده و به مرکز استان انتقال داده شده و ما انتظار داریم این طرح به سرانجام برسد و عده‌ای که مقاومت می کنند ما نصیحت می کنیم، خواهش میکنیم که دست بردارند از این لجاجت و دست بردارند از این مانع تراشی.


وی با بیان اینکه این پست و مسئولیت دائم نیست و فرصت برای خدمت به مردم کم است، ادامه داد: نباید وقتی خدمتی دارد صورت می گیرد جلوی آن گرفته شود و باید دیدگاه آنها عوض شود، مردم خارگ پای انقلاب خود ایستاده‌اند و در هشت سال دفاع مقدس در کنار نظام و انقلاب اسلامی بوده‌اند.


کمالی گفت: به دلیل مهم بودن این منطقه و استراتژیک بودن خارگ در زمینه طرح امنیتی باید یک طرح داشته باشیم، هیچکس منکر این طرح نیست، ولی نباید مخالف موازین شرع باشد، این طرح امنیتی که نوشته شده قانون نیست، طرحی است که وزارت کشور نوشته و تصویب شده است.


وی بیان کرد: قانون این است که در مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای انقلاب فرهنگی و شورای امنیت ملی با امضای مقام معظم رهبری قانون می شود، بعضی از بندهای این طرح مسائل شرعی موافقتی ندارد. بلکه مغایر شرع، قانون اساسی جمهوری اسلامی و قانون شهروندی است که رئیس جمهور آن را ابلاغ کرده است، این طرح باید به وزارت کشور برگشت داده شود تا اصلاح شود.


امام جمعه خارگ افزود: وزیر کشور در سفری که به جزیره خارگ داشتند قول اصلاح این طرح را دادند، ولی متاسفانه کسی این موضوع را پیگیری نمی کند. خواسته ما از شورای شهر خارگ این است که بصورت ویژه اصلاح این طرح را پیگیری کنند. برادر شهید خارگ دو سال دنبال یک کارت است. نه به خودش و نه به خانواده‌اش کارت نمی‌دهند، تمامی موارد ذکر شده به تمامی مقامات ارشد استان اعلام شده است، ما نباید برای مردم نباید مشکل ایجاد کنیم. ما امدیم که مشکلات مردم را حل کنیم.
کلیدواژه ها: طرح جامع خارگ طرح امنیتی 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید