کد خبر : ۵۷,۰۲۳
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۱۱
شناور حامل کالای تجاری در خلیج‌ فارس ۸ مایلی بندر گناوه غرق شد/نجات ۶ خدمه شناور
رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: یک فروند شناور حامل کالای تجاری و ملوانی در آب‌های خلیج فارس ۸ مایلی بندر گناوه غرق شد.
اداره کل هواشناسی استان بوشهر هشدار دریایی سطح نارنجی تا 30 بهمن در استان صادر کرده است که بر اساس آن وزش باد با بیش از 50 کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا بین 120 تا 240 سانتیمتر در سواحل و فراساحل استان بوشهر پیش‌بینی شده است.
 
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی در خلیج فارس و احتمال خطر غرق شدن شناورها  خبر داد و اظهار داشت: از تردد دریایی به‌ویژه شناور سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر خودداری شود.
 
ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر تا بیش از 3 متر
 
فرج‌الله شکوهی‌پور با بیان اینکه از امروز تا اواسط هفته آینده با وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی، خلیج فارس و سواحل استان مواج و متلاطم است گفت: ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر تا بیش از 3 متر افزایش می‌یابد.
 
غرق یک شناور حامل کالای تجاری در خلیج فارس
 
در همین راستا در این شرایط آب و هوایی یک شناور حامل کالای تجاری در  خلیج‌ فارس 8 مایلی بندر گناوه غرق شد.
 
رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه با اشاره به غرق شدن شناور تجاری در حوالی بندر گناوه، اظهار داشت: این شناور حامل کالای تجاری دبی به مقصد گناوه در حرکت بود که به سبب شرایط آب و هوایی در 8 مایلی بندر گناوه غرق شد.
 
کیامرث جوکار با اشاره به اعزام 2 فروند شناور ناجی از بوشهر و آزاد از گناوه به محل حادثه افزود: در پی این حادثه شناورهای امدادی به یاری سرنشینان این شناور شتافتند و 6 خدمه آن از غرق شدن نجات یافتند.
 
رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه ادامه داد: این شناور حامل کالای تجاری در خلیج فارس کامل غرق شد، اما تلفات جانی نداشته است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید