کد خبر : ۵۶۷
۲۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۳۹
مراسم ارائه عملکرد 6 ماهه نخست سال 1397شهرداری وشورای اسلامی شهر خارگ در زمینه های مختلف مدیریت شهری با حضور شهروندان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی خارگ برگزار شد .
مراسم ارائه عملکرد 6 ماهه نخست سال 1397شهرداری وشورای اسلامی شهر خارگ در زمینه های مختلف مدیریت شهری با حضور شهروندان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی خارگ برگزار شد.

با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر خارگ ، شهرداری و شورا به ارائه عملکرد 6 ماهه نخست سال 97 مجموعه خود پرداختند .


در این مراسم مهدی بخشی رئیس شورای اسلامی شهر خارگ در گزارش خود از مشکلات عدیده ی جزیره در مقوله های مختلفی نظیر تردد دریایی عدم استقرار آبفا پس از سالیان دراز و مشکلاتی که جنبه ی ریشه ایی دارند سخن گفت .


وی به اقدامات انجام شده شورا و شهرداری در 6 ماهه نخست سال 97 پرداخت و افزود : در خصوص مرتفع نمودن معضلات صیادان ،جلسات متعددی با حضور نماینده صنعت و معدن و نمایندگان تعاونی صیادان برگزار شد که ماحصل آن قدمهای خوبی در زمینه ی نرخ گزاری قیمت ماهی در خارگ بود . نصب پنل های خورشیدی بصورت رایگان در خارگ دیگر نکته ای بود که رئیش شورای اسلامی شهر به آن پرداخت و استفاده از این تکنولوژی را برای خارگ بسیار مفید دانست .


مهندس بخشی به اجرای پروژه بزرگ پارک آبی گردشگری در پارک ساحلی اشاره کرد و به چگونگی رایزنی ها و تعامل مجموعه شهرداری و شورا حول در اختیار گرفتن زمین این پروژه پرداخت .


بخشی افزود : سالها شاهد آن بودیم که پس از طوفانی شدن و تلاطم دریا ، مردم جزیره در تهیه کردن نیازهای اساسی شان با مشکل مواجه بودند . خوشبختانه با تعامل صورت گرفته این معضل چندین ساله نیز مرتفع گردیده و بزودی شاهد احداث انبار آذوقه در خارگ خواهیم بود .


نکته دیگری که رئیس شورای شهر خارگ به آن پرداخت تامین 130 صندلی با استناد به مصوبه شورا در این زمینه بود که این امر با تاییدیه فرمانداری بوشهرنیز همراه بود .


مهدی بخشی با اشاره به این نکته تصریح کرد ؛ با تامین اعتبار صورت گرفته 130 صندلی به صورت ماهیانه با استناد به مصوبه شورا در اختیار مردم شریف خارگ قرار خواهد گرفت .


رئیس شورای اسلامی شهر خارگ در خصوص طرح جامع خارگ نیز توضیحاتی ایراد نمود .


مهدی بخشی طرح جامع را بسیار حائز اهمیت دانست . وی از مشخص شدن محدوده طرح جامع خبر داد و افزود : محدوده طرح مشخص شده و ما در حال تعیین حریم مورد انتظار مردم خارگ هستیم ، 70 درصد از پروسه طرح جامع خارگ پیش رفته و انشالله با درایت اعضا و همدلی و حمیت مردم شریف خارگ ، این طرح به سر منزل مقصود خواهد رسید .


عبدالحمید صفایی شهردار خارگ اظهار کرد : پس از یکسال حضور در جزیره خارگ ، اینک در محضر شهروندان توفیق ارائه گزارش عملکرد مجموعه شهرداری را دارم .


در بدو ورود به شهرداری و مواجه شدن با مشکلات در مقوله های مختلف اداری عمرانی و ... نیاز به هم فکری می بود که با همفکری اعضاء محترم شورا و کارکنان خدوم شهرداری این مهم میسر شد . ارتقا زیرساخت ها مهمترین مسئله ایی بود که مجموعه طی یکسال گذشته به آن پرداخته است . پروژه های کانال دفع آبهای سطحی (پیرامون شهرداری – کوچه قائدزاده – خیابان هوادریا – چاه قندی و ...) در کنار اصلاح کانیوو و آسفالت در تمامی نقاط ذکر شده انجام گرفته است .


مدیریت شهری خارگ خاطرنشان کرد : 9.5 میلیارد تومان بدهی و تنها 25 میلیون تومان مانده حساب شهرداری ، چالش بزرگی بود که در آغازین روزهای قبول مسئولیت با آن روبرو شدم اما با تعامل بوجود آمده بخشی از بدهی ها مرتفع گردید .


با پیگیری و تعامل مطالبات شهرداری در دیوان عدالت اداری به نفع مجموعه شهرداری همراه بوده و بازخورد آن اینک بروز شدن بیمه ها و حقوق پرسنل است .


جذب اعتبارات استانی آن هم در بدترین شرایط اقتصادی با پیگیری های انجام گرفته اعتبارات شش ماهه ما 71 میلیارد ریال است که حدود 50 درصد نسبت به 6ماهه قبل افزایش داشته است .


هزینه کرد عمرانی مجموعه در 6 ماه اول 96 یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون تومان بوده اما میزان اعتبارات در 6 ماهه اول 97 ، چهل و دو ملیارد ریال است که با رشد بسیار خوب و درخوری همراه بوده است .




در ادامه مراسم شهردار خارگ نیز به ارائه عملکرد شهرداری پرداخت : عبدالحمید صفایی اظهار کرد ؛ در مقوله کارهای زیربنایی و پویایی شهر اقداماتی نظیر اصلاح پیاده رو ها ، کانال های دفع آب های سطحی و .. انجام شده است . در مقوله آبیاری فضای سبز دیگر نیاز به حضور ماشین های آبرسان نیست و با درایت صورت گرفته ، آبرسانی توسط سیستم مکانیزه آبیاری قطره ایی صورت میگیرد که این مهم صرفه جویی چشمگیری را بدنبال داشته است .


پروژه آبنمای موزیکال در 230 مترمربع انجام گرفت که چهره شهر را دگرگون ساخت ، سنگ فرش معابر با استفاده از بتن دکوراتیو از دیگر اقدامات بود که در جهت تحول در مبلمان شهری جزیره انجام گرفت .


عمده مشکلات روبروی ما تاسیسات شهرداری بود که درصد بیشتر آن از چرخه خدمت رسانی خارج شده بود . خوشبختانه با کمترین هزینه توانستیم با بروز کردن و تعمیرات اساسی بخش های مهمی چون : کارخانه آسفالت (با صرف هزینه اندک 30 میلیون تومانی) ، ماشین آلات سنگین (لودر ، سایپا ،قیرپاش ،لجن کش و ...) از صرف هزینه های گزاف جلوگیری کنیم .


کارهای زیربنای دیگری نیز صورت گرفته است ، سیستم مالی شهرداری از بدو حضور بنده با وجودی که هنوز از سال 1395 تکمیل نشده بود در طول 6 ماه تلاش بی وقفه متمم و تفریغ بودجه (اولین شهرداری در استان ) را در زمان تعیین شده به شورای محترم شهر تقدیم کنیم .


اسکن اسناد مالی شهرداری


سیستم ثبت اسناد مالی شهرداری در مدیریت جدید بدین شکل است که پس از ثبت نهایی با اسکن سند ، از هرگونه تغییر در محتویات سند جلوگیری بعمل می آید .


برای اولین بار در شهرداری از سال 90 تا 96 تعداد پروژه های عمرانی در خارگ فقط 5 پروژه در سال بود اما در سال جاری تاکنون 21 پروژه موافقتنامه رد و بدل شده است که جای توجه دارد .


صفایی تصریح کرد : به لطف اعتماد استان به مجموعه مدیریت شهری ، مبلغ 5 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری خارگ اختصاص داده شد .


شهردار خارگ در پایان تعامل شهروندان عزیز خارگ با مجموعه شهرداری را خواستار شد و افزود : ما تمام تلاشمان رابرای خدمت رسانی به شهروندان انجام میدهیم و جا دارد از همه تلاشگران مجموعه شهرداری بپاس زحماتشان تقدیر و تشکر نمایم .


شهردار خارگ در پایان مساعدت و همکاری بیشتر شهروندان را مایه دلگرمی مجوعه دانست و از مردم خواست تا با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود باعث پیشرفت شهر و شهرداری شوند .

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید