کد خبر : ۵۵,۷۵۲
۷ دی ۱۴۰۱ ۱۸:۱۹
جزیره خارگ یکی از بالاترین نرخ‌های مدارس فرسوده و تخریبی را به خود اختصاص داده است، مدارسی که نیاز مبرم به نوسازی و بهسازی دارند.
دیوار آجری کج از کنج نرده‌های ابتدا کوچه آغاز و راه پیاده رو را طی می‌کند تا به در بزرگ آهنی سبز رنگی متصل شود دری که با یک دستش دیوار آجری سمت خیابان و با دست دیگرش دیوار آجر چین سمت کوچه ۱۲ متری را نگه داشته است.
 
سال‌ها است که این دو دیوار و در فلزی بین شأن، میزبان هزاران دانش‌آموز بوده است چه پدران و پسرانی که از این در عبور نکرده‌اند.

 

همه چیز عوض شده جز دیوارها و کلاس‌ها و حیاط مدرسه.

 

نوشتارهایی که کلماتش نه با خط فاصله بلکه با ترک‌هایی که هر کدامشان یک خودکار در درونشان جای می‌گیرد، جدا سازی شده است. چند قطعه فلزی شبیه پازل در چند گوشه دیوار تعبیه شده تا مقاومت دیوار را افزایش دهد اما به وضوح دیوار شکم داده و کج است.

پریزهای رو کار هم حالا تو کار حساب می‌شوند! اینجا یک نمونه از مدارس قدیمی جزیره خارگ است. جزیره ای که تعداد قابل توجهی مدرسه فرسوده و تخریبی دارد.

 

ود این در حالی است که در سال‌های اخیر طرح‌ها و مدرسه‌های بسیاری به خصوص در مسکن مهر و ملی در استان اجرا شده وگرنه آمار تا همین دو سال قبل دو مدرسه فرسوده تخریبی و فرسوده بیش از پیش بوده است. باید دید که آیا خیران و دولت می‌توانند با همکاری هم اقدامی را برای مدارس جزیره صورت دهند؟

 

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید