کد خبر : ۵۵,۷۵۱
۳ دی ۱۴۰۱ ۱۸:۱۶
جلب مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در مقابله با آسیب‌های اجتماعی موجود جزیره موضوعی بسیار مهم است.
برخی کارشناسان اعتقاد دارند که آسیب‌های اجتماعی یک شبه پدید نمی‌آیند که یک شبه نیز از بین بروند لذا نمی‌توان با یک دستور، به کناری نشست و مشاهده کرد که از فردا آسیب‌های اجتماعی یکی پس از دیگری رفع شود. به عقیده جامعه شناسان آسیب‌های اجتماعی نیازمند اجماع ویژه بین نهادها و سازمان‌های مردم نهاد، مسئولان دولتی و ارگان‌های مرتبط با فرهنگ، اجتماع و… دارد.
 
بعد از اینکه سال‌ها کارشناسان اعلام کردند که آسیب‌های اجتماعی نیازمند حضور و نقش آفرینی مردم است، بالاخره این اقدام در یک سال اخیر در دولت سیزدهم رخ داده است. پیش از این موضوع محله محوری توسط سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه و… در نظر گرفته می‌شد اما هرگز جنبه منسجم امروز را نداشت. حالا اما کارشناسان بسیار به این اجماع و همفکری برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی، امیدوار هستند.

 

راهبری زیست بوم فرهنگی و تبلیغی، عدول از تصدی‌گری به راهبری کنش گران اجتماعی، مردمی سازی تبلیغات، رویکرد مسئله محوری و اجتماعی سازی تبلیغ و توسعه شبکه عقلانیت و کادرسازی راهبردهای از جمله مهمترین موضوعاتی است که در خارگ و  دیگر نقاط کشور در پیش گرفته است حال باید دید که با این رویکردها چقدر می‌توانیم شاهد موفقیت طرح‌های مقابله با مسائل و آسیب‌های اجتماعی باشیم.

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید