کد خبر : ۵۵,۰۵۰
۷ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۱۸
تعمیرات اساسی اسکله‌ها و تاسیسات حیاتی پایانه‌های نفتی در خارگ
مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران گفت:‌با برنامه‌ریزی صورت گرفته، تعمیرات اساسی اسکله‌ها و تاسیسات حیاتی پایانه‌های نفتی در خارگ در دستور کار قرار دارد.
به گزارش خارگ نیوز، عباس اسدروز ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از تأسیسات زیر ساختی در پایانه نفتی خارگ در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: حفظ پایداری تولید و ارتقای توانمندی‌های پایانه‌های نفتی در زمینه روزآمد کردن تجهیزات و آماده‌سازی شرایط عملیاتی برای افزایش تولید و صادرات نفت خام در دستور کار است.
 
وی با بیان اینکه اصول هر صنعتی حفظ تأسیسات با انجام تعمیرات به موقع است، تصریح کرد: با توجه به جامعیت موضوع و مشارکت مسائل مالی، بازرسی فنی، تدارکات کالا، منابع انسانی و… موضوع با عنوان مدیریت دارایی‌های فیزیکی مطرح شده است.
 
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیان کرد: عملیات تعمیرات و نوسازی اسکله‌های صادراتی و تأسیسات حیاتی شرکت را می‌توان به‌عنوان یک از دارایی‌های راهبردی در این حوزه برشمرد.
 
وی تصریح کرد: در این زمینه پروژه تعمیرات پیشگیرانه، موردی و کلی تجهیزات، ماشین‌آلات و تأسیسات ناحیه خارگ با اعتبار حدود ۶۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت که عملیات اجرایی آن از سوی پیمانکار شروع شده است.
 
اسدروز ادامه داد: این پروژه شامل تعمیرات پیشگیرانه، موردی و کلی تجهیزات، ماشین‌آلات و تأسیسات واقع در جزیره خارگ در سه بخش مکانیک، برق و ابزار دقیق است.
 
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تاکید کرد: هدف از این کار کاهش احتمال رخداد خرابی یا از کار افتادگی است و تعمیرات پیشگیرانه عمدتاً در هنگامی که تجهیزات هنوز در حال کار کردن هستند انجام می‌شود نه پس از خرابی آنها در نتیجه هدف آن جلوگیری از خرابی‌های ناگهانی است.
 
وی تاکید کرد: تعمیر و نگهداری پیشگیرانه یعنی رفع مشکلات کوچک قبل از اینکه بزرگ شوند یا به حداقل رساندن خرابی‌ها با شناسایی و رفع آنها قبل از آنکه منجر به خرابی طولانی شوند که در نهایت باعث افزایش آماده به کاری تجهیزات می‌شود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید