کد خبر : ۵,۴۰۰
۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۰۱
 سردار علی فضلی پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از دست‌اندرکاران اعزام راهیان‌نور در استان بوشهر، با بیان اینکه راهیان‌نور بزرگترین عملیات فرهنگی است اظهار داشت: در اعزام به سرزمین‌های دفاع مقدس تاکنون از زمان اجرای این طرح بیش از 15 برابر تعداد اعزامی‌ها افزایش یافته است.
 
وی با بیان اینکه در سال 86، 400 هزار نفر به سرزمین‌های دفاع مقدس اعزام شدند، تصریح کرد: این رقم سال گذشته با افزایش 15 برابری به بیش از 6 میلیون نفر رسید و این در حالی است که تقاضا برای بازدید از سرزمین‌های 8 سال دفاع‌مقدس بیش از این رقم است.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اعزام کاروان راهیان نور حج بصیرتی است افزود: در اجرای اعزام کاروان راهیان نور به سرزمین‌های دفاع مقدس بیش از 200 هزار نفر راهبری آن را بر‌عهده دارند که 24 هزار و 500 نفر این دوران را روایتگری می‌کنند.
 
فضلی با اشاره به اینکه مدیر کاروان راهیان نور از قشرهای مختلف مردم است، افزود: 27 هزار خادم عملیات فرهنگی راهیان‌نور را برعهده دارند، همچنین در اجرای اعزام کاروان راهیان‌نور بیش از یک‌هزار رزمایش و نمایش دفاع مقدس به‌اجرا در می‌آید.
 
فرمانده قرارگاه راهیان‌نور با اشاره به کاروان نور دریایی استان بوشهر افزود: استان بوشهر در دوران دفاع مقدس نقش مهم و تأثیرگذاری داشت و مردم دلاور خارگ، کارکنان شرکت نفت، سپاه، بسیج و نیروی دریایی مقتدرانه ایستادند؛ این منطقه به‌عنوان کاروان نور دریایی معرفی شده است.
 
فضلی خاطرنشان کرد: رزمندگان پرتلاش استان بوشهر در خلیج‌فارس حماسه‌های مهمی آفریدند که نام استان بوشهر و شهدای این استان 2 قرن به‌عنوان استعمارستیزان در تاریخ نقش بسته و شهید رئیسعلی دلواری و نادر مهدوی از آن جمله است.
 
به گزار ش تسنیم، در این مراسم از خادمان قرارگاه راهیان نور، کاروان ارتحال حضرت امام(ره) و بازسازی واقعه غدیر تجلیل شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید