کد خبر : ۵۳,۴۵۵
۱ آذر ۱۴۰۱ ۱۸:۲۵
بی نظمی تبلیغات در خارگ بیداد می‌کند
خارگ نیوز: در حالی که خارگ این روزها با افزایش مکان ها برای تبلیغ انواع کسب و کارها و ... روبرو است اما نبود متولی برای ساماندهی آن موجب ناهنجاری‌های بصری شده است.
 به گزارش خارگ نیوز، گسترش روز افزون جمعیت و به تبع آن شهرنشینی با پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی متعددی همراه است که بخشی از این آثار خود را به شکل کمبود سرانه‌های ورزشی و فضای سبز و ترافیک نشان داده و در برخی اوقات، چالش‌ها از جنس ناهنجاری‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است که سبب از بین رفتن سنت‌ها و آداب و رسوم غیرملموس و پنهان می‌شود.
 
یکی از مباحثی که پس از گسترش شهرها با آن روبرو هستیم، توسعه انواع کسب و کارها و ایجاد فروشگاه‌های بزرگ و متعدد در شهر بوده که فضای تجاری شهرها را رقابتی تر از گذشته کرده است.
 
تلاش برای جذب بیشتر مشتریان و حفظ آنها سبب شده تا شاهد رشد تبلیغات در اشکال مختلف از جمله تلویزیون‌های بزرگ شهری، استندها، تابلوها و غیره باشیم.
 
این ابزار تبلیغاتی هرچند زمینه رونق کسب و کارها را فراهم می‌کند اما در صورت عدم رعایت ضابطه مشخص، سیما و چهره شهر را ناهمگون ساخته و هر یک به فراخور شکل و ساختار خود موجب سد معبر و اختلال در تردد مردم و خودروها می‌شود.

 

به زعم کارشناسان هر چند تغییر در الگوهای تبلیغاتی و بهره مندی از شگردهای جدید از ملزومات توسعه کسب و کار و تجارت محسوب می‌شود اما قبل از آن باید شکل و ضابطه مشخص برای آن تعریف شده و بررسی شود که آیا این ابزار مطابق با فرهنگ شهر و ظرفیت خیابان‌ها است یا خیر؟

 

قبل از آنکه ناهنجاری های بصری شهر خارگ را قرق کنند باید فکر عاجلی برای جمع آوری آن اندیشیده شده تا از هرگونه برخورد و تنش در آینده جلوگیری شود.

علاوه بر مدیریت شهری خارگ سایر دستگاه‌ها هم باید در زمینه سد معبر ورود جدی داشته و ساز و کارهای مناسب برای آن تعریف کرده تا ضمن حفظ تجارت و کسب و کارها، پیامدهای ناشی از ترویج روش‌های ناهمگون تبلیغاتی هم کاهش یابد.

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید