کد خبر : ۵۲,۷۱۷
۱۲ آبان ۱۴۰۱ ۱۹:۲۳
صنعت ساخت و ساز جزیره در رکود/ اجاره داری نوین در دستور کار باشد
خارگ نیوز: کارشناسان و فعالان حوزه مسکن بر این باورند که صنعت ساختمان در هر دو حوزه تولید وخرید وفروش در رکود قرار دارد و راه برون رفت از این شرایط اجاره داری نوین باهمکاری دولت وبخش خصوصی است.
به گزارش خارگ نیوز، بررسی‌های میدانی خبرنگار خارگ در شهرداری‌ خارگ و  همچنین مشاوران املاک در جزیره  بیانگر حال ناخوش بازار مسکن در بخش خارگ است، شرایطی که به اعتقاد کارشناسان ماه‌ها است که بر بازار مسکن چنبره زده و هنوز دولت و بخش خصوصی راهکاری مؤثر برای برون رفت از آن ارائه نداده‌اند.
 
این در حالی است که هر روز شاهد افزایش پرونده‌های اختلاف بین مستأجر و موجران هستیم و از سوی دیگر مراجعات شهروندان به مشاوران املاک افزایش یافته است.
 
 
از سوی دیگر نیز باید توجه داشت که کارشناسان صنعت ساختمان نیز بر این باورند که رکود در بازار مسکن تا حداقل ۶ ماه آینده ادامه دارد، در حال حاضر قیمت‌ها در بازار مسکن به نقطه اوج خود رسیده و این امر به صورت سنتی منجر به کاهش معاملات خواهد شد.
 
در صورتی که برنامه‌های دولت در بخش مسکن شتاب بیشتری بگیرد، احتمالاً شاهد ثبات قیمت در بازار مسکن خواهیم بود اما اینها به منزله ثبات شرایط فعلی بازار مسکن نیست چرا که عوامل بیرونی از جمله نوسانات اقتصادی نیز بر بازار مسکن تأثیر گذار است.
 
 پس از نیمه دوم سال جاری سرمایه‌ها از بازارهای موازی خارج شده و به صورت سنتی وارد بازار مسکن می‌شوند،این امر به دلیل رکود در بازار بورس اتفاق خواهد افتاد و معمولاً سرمایه‌های خارج شده از بورس به سمت مسکن سرازیر می‌شود.

 

گفتنی است مسکن اولی ترین نیاز جامعه بشری است و این در حالی است که امروزه بسیاری از شهروندان با مشکل تأمین مسکن مواجه هستند و شایسته است که مسئولان امر در این زمینه تصمیمات اجرایی و تأثیرگذار بگیرند.

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید