کد خبر : ۵۲,۷۱۵
۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۹:۱۱
مهدهای کودک جزیره بدون تعرفه/ نظارت ها بیشتر شود
درحالیکه مهدهای کودک از حوزه بهزیستی خارج و به آموزش و پرورش واگذار شدند، اما در جزیره خارگ همچنان مهدهای کودک تعرفه مشخصی ندارد و نظارت ها نیز ضعیف است.
به گزارش خارگ نیوز، مهدهای کودک نه تنها محیطی امن و پاکیزه و البته استاندارد برای نگهداری کودکان زیر سن دبستان و نوزادان محسوب می‌شوند بلکه، محیطی برای رشد هیجانی و فکری و مهارتی این بچه‌ها در سنین طلایی عمر آنها هستند. مکان‌هایی که باید در عین شادابی، از کودک فردی بهنجار، دارای مهارت‌های حرکتی و فکری در سطح مناسب، خلاق، پرسشگر، کنجکاو وغیره بیافریند.
 
اما این روزها تاچه حد مهدهای کودک در جزیره خارگ به این سمت و سو حرکت کرده‌اند؟

 

یک شهروند خارگی در گفتگو با خبرنگار خارگ نیوز اظهار کرد: دیگر مانند دوران کرونا بر مهدهای کودک نظارتی وجود ندارد، نه خبری از ماسک زدن و الکل است، نه خبری از فاصله گذاری ها. در مهدکودک تعداد بچه‌های بسیار زیاد در محیط کوچکی کنار هم هستند.

 

وی افزود:  هزینه زیادی را متقبل شدیم تا فرزندمان در محیط مهدکودک، فردی دارای مشارکت بار بیاید، با دیگران تعامل برقرار کند و با دوستانش بازی کند اما دستاوردی از این هزینه کردها ندیده‌ایم.

 

یک شهروند خارگی دیگر نیز اظهار داشت:حتی معلوم نیست که مهدهای کودک زیر نظر سازمان بهزیستی است یا آموزش و پرورش؟ چرا کسی به این نابه سامانی‌ها در خارگ پاسخی نمی‌دهد؟ اگر اتفاقی در مهد دخترم بیفتد، چه کسی پاسخگو است؟ من به عنوان یک مادر، مادامی که سر کار هستم، نگران این موضوعم و کسی هم پاسخی برای آن ندارد.

 

حال با این تفاسیر، جای سوال است که سرنوشت نامعلوم مهدهای کودک خارگ، تا چه زمانی قرار است تاریک بماند؟ نرخ مصوب برای مهدهای کودک چیست و هر مهد چند ستاره محسوب می‌شود؟ این شفاف سازی ها لازمه ادامه اعتماد والدین به مهدهای کودک موجود در جزیره است. نگرانی از گرانی قیمت مهدهای کودک و افزایش قیمت‌های بدون ضابطه و بدون توجه نرخ‌های مصوب از یک سو، پاسخگو نبودن مسئولین مربوطه از سویی دیگر روندی است که نیازمند اقدام عاجل مسئولین استان است، مسئولینی از بدنه استانداری، فرمانداری‌های هر شهرستان، سازمان بازرسی و البته اداره کل صمت و تعزیرات حکومتی در حوزه بازرسی‌ها و نظارت‌ها. امیدواریم این اقدام هرچه سریع‌تر پیش از آنکه بیش از این دیر شود، جامه عمل به خود ببیند.

 

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید