کد خبر : ۵۱,۳۴۹
۲۸ مهر ۱۴۰۱ ۲۲:۲۷
ماسک ها کنار گذاشته شد/ افزایش میزان مراجعه به مراکز درمانی
خارگ نیوز: این روزها در هر خانواده خارگی می توان مواردی از بیماری شبیه به کرونا را مشاهده کرد اما نه در مدارس و دانشگاه ها و نه در ادارات، خبری از استفاده از ماسک نیست.
به گزارش خارگ نیوز، در حالی که در بسیاری از استان‌های کشور وضعیت رنگ بندی کرونا زرد و آبی است همچنان می‌توان در استان کرمان رنگ نارنجی را مشاهده کرد، با وجود کمرنگ شدن اطلاع رسانی در خصوص موارد بیماری کرونا و شهرستان‌هایی که بیشتر در معرض خطر هستند عملاً می‌بینیم که دیگر خبری از جلسات هفتگی ستاد مقابله با کرونا نیز نیست.
 
از سوی دیگر باید اشاره کنیم که در موج‌های قبلی کرونا جزیره خارگ بعضاً جزو آخرین مناطقی بود بوده که با موج جدید درگیر شده است.

 

شرایط دقیقاً شبیه قبل از وقوع موج هفتم کرونا است و همه دستور العمل ها به فراموشی سپرده شده است اقبال مردم برای تزریق واکسن دز سوم و چهارم نیز در مقایسه با دز اول و دوم روند نزولی قبال توجهی نشان می‌دهد.

اما اگر سری به خانواده‌های خارگی بزنید در اکثر خانواده می‌توان بیمارانی با علائم شبیه کرونا مشاهده کرد و نکته قابل توجه اینکه نه قرنطینه رعایت می‌شود و نه حساسیت‌های ابتدایی در خصوص کنترل بیماری وجود دارد.

 

به نظر می‌رسد در آستانه افزایش شیوع مجدد علائم شبیه سرما خوردگی در جامعه هستیم اما نه تنها فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود بلکه حتی استفاده از ماسک حتی در مراکز پر جمعیتی مانند مدارس نیز انجام نمی‌شود. پای صحبت مسئولان هم می‌نشینیم اکثراً می‌گویند مردم باید بیشتر رعایت کنند.

 

اگر سری به مدارس جزیره خارگ بزنید در بسیاری از مواردی حتی کادر اداری و آموزشی مدرسه نیز از ماسک استفاده نمی‌کنند و هیچ اجباری نیز برای استفاده از ماسک توسط دانش آموزان نیز وجود ندارد.

 

باید منتظر بود و دید در روزهای آینده در مقابل موج جدید این بیماری که مشخص نیست آنفلوانزا است یا سویه جدیدی از کرونا مسئولان چه تدبیری در نظر می‌گیرند و آیا استفاده از ماسک را در مراکز تجمعی اجباری می‌کنند یا روند فعلی ادامه می‌یابد.

 

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید