کد خبر : ۵۰,۶۱۰
۱۴ مهر ۱۴۰۱ ۰۹:۳۹
گردشگری آبی؛ مغفول مانده در جزیره خارگ
چندسالی است زمزمه هایی مبنی بر راه اندازی گردشگری آبی در خارگ شنیده می شود، اما تاکنون حرکت جدی در این راستا انجام نشده است.
به گزارش خارگ نیوز،گردشگری آبی یکی از انواع گردشگری متکی به طبیعت است که با توجه به وجود منابع آبی قابل توجه همچون این جزیره رونق خوبی بگیرد.
 
در گردشگری آبی، گردشگران باهدف ورزش، سرگرمی، تفریح و یا حتی درمانی راهی یک مقصد آبی می شوند و در سالهای اخیر برخی از منابع آبی کشورمان در طول سال پذیرای گروه های مختلفی از گردشگران هستند.
 
برخلاف آنچه که شاید در ابتدا تصور شود، گردشگری آبی تنها  مختص به یک فصل از سال نیست، بلکه می تواند در همه ایام سال فعال باشد.
 
و اما نوع دیگری از گردشگری آبی که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و علاقمندان خاص خود را دارد، تفریحات و ورزش های آبی همچون قایق سواری، ماهیگیری، غواصی، کشتی های تفریحی، جت اسکی و ... است.
 
برهمین اساس، از حدود چندسال پیش برنامه های ریزی هایی در سطح استان صورت گرفت تا با توجه به منابع آبی خوبی که در استان در اختیار داریم، برای راه اندازی این نوع از گردشگری اقدام شود.
 
مسئولین میراث فرهنگی به عنوان متولیان گردشگری استان، در گام اول اعلام کردند که می خواهند زیرساخت های گردشگری آبی را اجرایی کنند.
 
در این مدت قول ها و وعده های زیادی برای راه اندازی پروژه های گردشگری در این استان داده شد و حتی سالیان گذشته کلنگ احداث پروژه های آبی زده شد.
 
 
کلیدواژه ها: جزیره خارگ خارگ خارک 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید