کد خبر : ۵۰,۳۹۷
۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۲:۳۱
فصل صیادی نزدیک و وعده ها دور و دراز
خارگ نیوز: فصل صید و صیادی نزدیک است و صیادان با هزار دل نگرانی برای پهن کردن تورهایشان در خلیج همیشه فارس آماده می‌شوند، آنها همچنان چشم انتظار تحقق مطالباتشان هستند.
 پاییز که از راه می‌رسد چشم انتظاری شش ماهه صیادان و دلتنگی هایشان برای رفتن به دریا و ماهیگیری به سر می‌رسد. تورهایشان طی سال‌های اخیر همانند دست‌ها و جیب‌هایشان خالی مانده و از یک سو دل کندن از دریا و ماهیگیری برایشان سخت است و از سوی دیگر نگران آینده و سال‌های ازکارافتادگی هستند.

 

فصل صید جدید نزدیک است اما هنوز خواسته‌ها و مطالبات صیادان محقق نشده است، اقتصادی کردن و تعدیل شغل صید و صیادی را از جمله خواسته‌ها این قشر است.

 

گرانی ادوات و تور را از جمله دغدغه صیادان است هزینه‌ها چندبرابر شده است امیدواریم که امسال برخلاف سال‌های قبل حال و روز صیادی خوش باشد.

 

 طی سال‌های اخیر به دلیل آلودگی دریا و صیدهای غیرمجاز حال و روز صیادی خوش نبود و برخی از روزها میزان صید ماهی کمتر یک سبد بود که حتی هزینه‌های جاری را تأمین نمی‌کرد.

 

 هنوز مصوبه سخت و زیان آور شدن این حرفه اعمال و اجرایی نشد و این در حالی است که بیشتر صیادان با بیماری‌های زیادی به دلیل دریاروی روبرو هستند.

 

 

 

شمارش معکوس برای صید و صیادی در خلیج همیشه فارس شروع شد و جامعه صیادی در آستانه فصل صید چشم انتظار تحقق مطالبات بر زمین مانده است تا جانی دوباره به صید و صیادی دمیده شود.

 

کلیدواژه ها: جزیره خارگ خارگ خارک 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید