کد خبر : ۴۹,۸۵۳
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۵۲
رئیس سازمان محیط زیست کشور از اجرای طرح جامع مشارکت برای حفاظت از پارک ملی گلستان با استفاده از ظرفیت روستا‌های حاشیه این پارک خبر داد.
علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: قرار شد برای حفاظت از پارک ملی گلستان از ظرفیت ۱۳ روستای حاشیه پارک در قالب طرح جامع استفاده شود و این پارک را در قالب یک الگوی ملی و بین المللی با همیاری جوامع محلی سازماندهی خواهیم کرد.
 
 
علی سلاجقه گفت: توسعه کسب و کار پایدار در حوزه صنایع دستی و گردشگری یکی از برنامه‌های اصلی اجرای طرح جامع مشارکت برای حفاظت از ذخیره‌گاه زیست کره پارک ملی گلستان است.
 
 
وی گفت: اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان با همراهی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان با هدف حفظ و حراست از پارک ملی گلستان طرح جامعی را با استفاده از پتانسیل‌های موجود در منطقه و همچنین مشارکت جوامع محلی با تکیه بر صنایع‌دستی و گردشگری در راستای توسعه کسب‌وکار پایدار در این روستا‌ها و به حداقل رساندن میزان آسیب جوامع محلی به ذخیره‌گاه زیست‌کره پارک ملی گلستان اجرایی می‌کند.
 
 
او گفت: این طرح را به‌عنوان هدیه به مردم گلستان با مشارکت جوامع محلی ساماندهی خواهیم کرد، چون معتقد هستیم بهترین حفاظت از پارک ملی گلستان استفاده از ظرفیت مشارکت جوامع محلی است.
 
 
سلاجقه با تاکید بر تعهد وزارت راه و شهرسازی در تامین امنیت جانوران پارک ملی گلستان، گفت: ایجاد رو گذر و زیرگذر و نصب حفاظ در اطراف جاده عبوری ضروری است.
 
 
به گفته وی سالانه ۱۵۰ گونه جانوری به خاطر عبور جاده از وسط پارک ملی گلستان بر اثر برخورد با خودرو‌ها تلف می‌شوند.
 
باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید