کد خبر : ۴۹,۰۱۸
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ ۰۹:۵۶
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: باید دانش آموزان را با امید، عزت و بزرگ منشی تربیت کنیم. دانش آموزان ما باید به ایرانی بودن، مسلمان بودن و از خانواده ایثارگران بودن خود افتخار کنند.
اسماعیل محبی‌پور در همایش تجلیل از دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: در ابتدای گام دوم انقلاب نیاز به یک نو شوندگی در انقلاب داریم.
 
او گفت: امروز دشمن در مسیر تحقیر ملت ایران است و دانش آموزان ما باید به ایرانی بودن، مسلمان بودن و از خانواده ایثارگران بودن خود افتخار کنند و این محقق نمی‌شود مگر اینکه مسئولان آموزش و پرورش و آموزش عالی در این ادراک سازی همت داشته باشند.
 
محبی‌پور، نقش علما، دانشمندان و کسانی که در مسیر علم حرکت می‌کنند را بسیار اثرگذار دانست و خطاب به دانش آموزان شاهد و ایثارگر گفت: شما در مسیری حرکت می‌کنید که مورد رضایت خداوند است و بر اساس حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که می‌فرمایند ‘روز قیامت مُرکب عالمان و خون شهیدان با هم وزن می شوند و مرکّب عالمان بر خون شهیدان ارجح ’، این تلاش و کوشش شما در مسیر علم اگر در مسیر واقعی خودش قرار گیرد، حتی از خون پدرانتان هم می‌تواند ارزشمندتر باشد و بنابراین باید قدر جایگاهی که در آن هستید را بدانید.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: نباید از شک‌ها و تردیدهایی که بر علیه شما در مسیرتان قرار می‌گیرد واهمه داشته باشید چرا که چیزی که خالصانه تقدیم درگاه الهی می‌شود ضمانت آن دست خداوند است.
 
محبی پور گفت: شما پا جای پای پدران شهیدتان می‌گذارید با این تفاوت که آنها در مسیر جهاد اصغر و جنگ از خودگذشتگی و رشادت به خرج دادند و شما در مسیری که می‌تواند مصداق جهاد اکبر و حتی کبیر باشد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: نظام جمهوری اسلامی ۴۰ سال برای تثبیت انقلاب و اثبات موثر بودن خود زحمت کشید و در این راه بالغ بر ۲۵۰ هزار شهید در مقاطع و صحنه های مختلف تقدیم انقلاب شد.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید