کد خبر : ۴۸,۸۷۸
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ۱۶:۴۱
۱۸۶ روستا استان بوشهر نیاز به اجرای طرح ایمنی در برابر سیل دارند
خارگ نیوز: مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از افزایش میزان مقاوم سازی مسکن روستایی در استان خبر داد و گفت: ۱۸۶ روستا استان بوشهر نیاز به اجرای طرح ایمنی در برابر سیل دارند.
به گزارش خارگ نیوز، علیرضا مقدم بعدازظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۶ روستای استان بوشهر با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان طی یکسال گذشته در برابر سیل ایمن‌سازی شده است.
 
وی با اشاره به جذب اعتبارات ملی برای اجرا طرح‌های بنیاد مسکن در روستاها تصریح کرد: جذب اعتبارات ملی برای اجرا طرح‌های بنیاد مسکن در روستاها افزایش داشته است به گونه‌ای که در یک سال گذشته ۱۸.۱ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای اجرا طرح‌های بنیاد مسکن در روستاها جذب شده است و نسبت به چهار سال قبل افزایش حدود چهار و نیم میلیارد تومانی داشته است.
 
مقدم از افزودن زمین به اراضی روستاها خبر داد و افزود: در یکسال گذشته نسبت به گذشته میزان زمین‌های که به اراضی روستایی اضافه شده افزایشی بوده است به گونه‌ای که از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ حدود ۵۰ هکتار زمین به اراضی روستاها افزوده شد که این میزان در یک سال گذشته ۲۰۷ هکتار ثبت شده است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ هکتار زمین به روستاییان استان بوشهر برای ساخت مسکن واگذار شده است.
 
وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ تسهیلات ساخت مسکن برای واحد با نرخ سود ۵ درصد به میزان ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
 
افزایش مقاوم سازی مسکن روستایی
 
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از افزایش رقم مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بوشهر به ۸۰ درصد خبر داد و افزود: تا پایان هفته دولت میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان بوشهر به ۸۰ درصد افزایش می‌یابد این در حالی است که این میزان اکنون ۵۸ درصد است.
 
مقدم با بیان اینکه ۴۵ میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی در یک سال گذشته پرداخت شده است اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها اجرا شده است.
 
وی تصریح کرد: تاکنون ساخت ۲ هزار و ۵۸۸ واحد مسکونی و واگذاری زمین در شهرهای کوچک به ساکنان شهرها برای ساخت منزل ویلایی آغاز شده است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: طرح‌های بنیاد مسکن استان بوشهر با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید