کد خبر : ۴۸,۷۵۵
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۲۳
راویان صادق جامعه و صدها مشکل/خبرنگاران دردشان را فریاد نمی زنند
خارگ نیوز: نبود امنیت شغلی، نداشتن بیمه و مسکن، نبود امکانات مناسب برای فعالیت رسانه ای و نگاه غلط روابط عمومی ها و مدیران به خبرنگاران از جمله مشکلات فراروی فعالان رسانه ای جزیره است.
به گزارش خارگ نیوز، با قلم خود غم مردم را فریاد می‌زنند و خوشی های آنها را می نگارند، مسئولیت پذیر و با وجدان بیدار در وقایع حضور داشته و از مشکلات و دغدغه‌ها می‌نویسند.
 
آنها به مثابه دیده بان جامعه بوده و طلایه دار اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی هستند، از خود می‌گذرند تا گره‌ای از مشکلات مردم باز شود و در این بین کسی نیست تا آنها را واقعی بشوند و از آنها حمایت کند.
 
خبرنگاران با حداقل حقوق مادی و معنوی و در سخت‌ترین شرایط، برای اعتلای کشور تلاش کرده و با همه وجود در حال تنویر افکار عمومی و شفاف سازی هستند.
 
طیف وسیعی از خبرنگاران از حداقل حقوق بی بهره بوده و صرفاً در ازای تولید اثر مانند خبر، گزارش، یادداشت و غیره مبلغی را به عنوان حق التحریر دریافت می‌کنند که در سرجمع ماهیانه رقم بسیار ناچیز است.
 
علی رغم تنگنای مالی که عنوان کردن آن تکرار مکررات است، نبود حمایت‌های حقوقی و نداشتن بیمه و بازنشستگی و مسکن از دیگر چالش‌ها است. خبرنگارانی که در ایام مختلف سال در حوادث طبیعی و غیرطبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و کرونا و مانند آن، پیش قراول حضور در مناطق مختلف هستند و حتی در برخی از موارد، زودتر از مدیران در حوادث حضور یافته اما هیچ حمایتی از آنها نمی‌شوند.

 

یکی از عمده‌ترین مشکلات خبرنگاران نداشتن ساعت کاری مشخص بوده و آنها باید همواره در «لحظه» خبر را منتشر کنند ولی دریغ از آنکه کسی از آنها تشکر کند.

 

حل کردن مشکلات خبرنگاران، کمک به توسعه جزیره و رفع چالش بوده لذا باید مدیران نگاه خاص و ویژه ای در این زمینه داشته باشند.

کلیدواژه ها: روز خبرنگار جزیره خارگ 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید