کد خبر : ۴۸,۴۷۸
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۲۵
اجاره ها در خارگ ترمز ندارد/ اینجا اجاره نشین خوش نشین نیست
خارگ نیوز: طی سال های اخیر قیمت مسکن در جزیره جهش های مکرر و غیر قابل پیش بینی داشته که نه تنها خرید خانه بلکه اجاره مسکن مناسب در خارگ را برای بسیاری از مردم به یک رویا تبدیل کرده است.
به گزارش خارگ نیوز، قدیم‌ها اجاره نشینان، خوش نشین هایی بودند که هر سال با نرخ معقول و قابل پیش بینی شده می‌توانستند از یک خانه به خانه‌ای دیگر بروند و همیشه در منزل نو ساکن باشند، قدیم‌ها که می‌گوئیم نه خیلی قدیم، منظورمان همین یک دهه اخیر است، یک دهه‌ای که آنچنان اقتصاد زیر و رو شده که احتمال خانه دار شدن جامعه بزرگی از افراد اجاره نشین که حالا مصرف کننده واقعی بوده و حتی قادر به پرداخت اجاره‌ها هم نیستند تقریباً به صفر نزدیک شده است.
 
به سیر رشد قیمت مسکن که یک نیم نگاه بیاندازیم به خوبی در خواهیم یافت که شرایط این بازار مسیر ناخوش احوال و بیمارگونه ای را پیش گرفته است به گونه‌ای که سال به سال شرایط این بازار آشفته به هم ریخته‌تر از سال قبل شده، اما امسال فعالان بخش مسکن باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند در این بازار نا به سامان چه کنند چرا که از هر سو به این وضعیت نگاه کنیم بازار مسکن مدت‌ها است که حباب را رد کرده و یک شکل سخت به خود گرفته که باید برای آن یک فکر اساسی کرد که ربطی به سیر صعودی قیمت ارز و دلار، تورم‌های ناشی از عوامل مختلف و حتی کاهش ارزش پول ملی ندارد، بلکه ریشه این شلختگی در این بازار عدم نظارت صحیح بر آن است.

 

یکی از مشاوران املاک با بیان اینکه قیمت مسکن طی سه سال اخیر سر به آسمان هفتم کشیده است گفت: وضعیت معاملات مسکن در مناطق مختلف متفاوت است.

یکی از شهروندان مستأجر ساکن در خارگ با بیان اینکه دیگر توان پرداخت اجاره را ندارد گفت: ابتدای مهرماه سال جاری موعد پایان اجاره منزلم است و صاحب خانه شرط افزایش مبلغ اجاره را گذاشته است، یا در موعد مقرر خانه تخلیه شود.

 

با تمام این تفاسیر و پرداختن‌ها به مقوله مسکن شاهد این هستیم که روز به روز این بازار بیشتر از قبل به آشفته بازار تبدیل می‌شود و به نظر می‌آید کلید قفل این به هم ریختگی یک مدیریت جامع و برنامه ریزی صحیح با استفاده و نگاه دقیق به همه فاکتورها و عوامل دخیل در این موضوع است.

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید