کد خبر : ۴۸,۴۷۷
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۱۹
کرونا در جزیره موج می زند/ رعایت پروتکل ها رنگ باخت
خارگ نیوز: این روزها در سایه گسترش سیلاب در استان شیوع کرونا افزایش یافته و رعایت پروتکل ها به خصوص در اماکن عمومی به فراموشی سپرده شده است.
به گزارش خارگ نیوز، این روزها فیلم‌های متعددی از سیلاب در استان بوشهر منتشر می‌شود اما نکته قابل توجه در این فیلم‌ها عدم استفاده از ماسک در شرایط قرمز کرونایی است.
 
شیوع ادامه دار کرونا به مردم یاد داده که باید همراه این ویروس زندگی کنند و نمی‌توان مراودات اجتماعی را در دراز مدت ترک کرد اما استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری در این میان نکته بسیار مهمی است که کمتر به آن توجه می‌شود.

 

عدم استقبال از تزریق دز سوم به بعد توسط مردم نیز به یکی از نکات منفی در مواجه با این تهدید بوده شده است بطوریکه مجموع افرادی که دز سوم واکسن را در خارگ دریافت کرده‌اند آمار قابل قبولی را نشان نمی‌دهد.

 

روند ارجاع بیماران سرپایی برای بستری از مطب دکترها به بخش اورژانس بیمارستان و مرکز جامع سلامت خارگ در حال افزایش است و عدم رعایت پروتکل‌ها بر این مساله دامن زده است.

 

درست است که نمی‌توان جامعه را در قرنطینه نگه داشت اما رعایت برخی از نکات حداقل در شهرهای قرمز کرونایی بسیار کم هزینه و بدون مشکل است.

 

 استفاده از ماسک هیچ هزینه‌ای ندارد و رعایت فاصله گذاری هم هیچ تعارضی با فعالیت‌های اجتماعی ندارد اما متأسفانه کنار گذاشتن ماسک به خصوص در رسانه جمعی موجب عادی انگاری در جامعه شده و متولیان امر نیز نظارت لازم را برای استفاده از ماسک و رعایت دستور العملها ندارند.

 

 یک ماسک ۲ هزار تومان ارزش دارد اما ارزش ریالی داروهایی که یک بیمار کرونایی حتی در قرنطینه خانگی استفاده می‌کند گاه به ۲۰۰ هزار تومان هم می‌رسد و این رقم در زمان بستری در بیمارستان و درمان‌های تخصصی بسیار بیشتر است.

 

متأسفانه قرنطینه ۵ روزه بیماران کرونایی خارگی در خانه‌ها هم رعایت نمی‌شود و همه کرونا را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند.

 

تزریق واکسن و البته استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نکات مهمی است که می‌تواند جزیره را از موج هفتم کرونا عبور دهد.

 

کلیدواژه ها: کرونا جزیره خارگ 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید